OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medieproducent som vill arbeta med Socialstyrelsens filmproduktioner. Filmerna ska publiceras i både interna och externa medier, till exempel i sociala medier och via livesändningar från myndighetens studio. I uppgifterna ingår även stillbildsfotografering samt att utbilda och vara rådgivande inför enklare filmproduktioner, livesändningar eller inspelning av podcasts.
Som medieproducent på Socialstyrelsen kommer du arbeta med några av samhällets viktigast frågor. Rollen är helt ny och du får stora möjligheter att tillsammans med myndighetens filmsamordnare utveckla rollen och hur processen för film och liveproduktion kommer att ske på myndigheten.
Placering är på enheten för samordnad myndighetskommunikation, som ansvarar för myndighetens övergripande kommunikation. Det innebär att vi bland annat ansvarar för myndighetens kommunikationsstrategi, myndighetsövergripande kommunikationsplan, kriskommunikation, pressarbete och närvaro i sociala medier. Här finns även ansvaret för myndighetens varumärkesarbete och omvärldsbevakning.
Vi söker dig som har
• utbildning i medieproduktion/TV-produktion eller annan likvärdig utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet
• erfarenhet av studio- och videoproduktion
• erfarenhet av stillbildsfotografering
• erfarenhet av ljudinspelning
• erfarenhet av språkbehandling
• kunskaper i Adobe Photoshop, Adobe Premiere Pro, Adobe audition eller motsvarande.
För att trivas i rollen som medieproducent behöver du vara strukturerad, drivande och van vid att arbeta mot deadlines. Du är mån om både kvaliteten och resultatet i ditt arbete och är bra på att skapa och bygga relationer. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
• utbildning i media och kommunikation
• goda kunskaper i Adobe After effects
• erfarenhet som TV-producent
• utbildning i stillbildsfotografi
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på myndighet.
Anställningsinformation
Välkommen med din ansökan den 10 januari 2023. Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader med placering i Stockholm. Din tjänstetitel är kommunikatör.
I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, distansarbete, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Per Ek. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Åsa Sönnergaard. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Anneli Pettersson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den personalspecialist som finns angiven i annonsen så får du hjälp med hanteringen av din ansökan.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055