Kommunikatör omgående till näringslivet!

Kommunikatör omgående till näringslivet!

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen till ett jobb där du får spela på alla dina strängar och samtidigt göra en riktigt fin insats för Göteborgs näringsliv. Vi söker nämligen en erfaren kommunikatör som omgående kan starta ett kortare konsultuppdrag hos vår kära kund Business Region i Göteborg!

OM TJÄNSTEN
Är du en teamspelare med starkt eget driv som dessutom känner starkt för Göteborgs näringsliv? Då är denna roll hos Business Region (BRG) något för dig. Vi söker nu en person som snabbt kan axla rollen som kommunikatör under minst 2 månader, till och med årsskiftet. I uppdraget ingår operativt kommunikationsarbete så som att ta fram text och bild till webben, publicera innehåll och annonsera på sociala medier, skapa inbjudningar till event, uppdatera nyhetsbrev och PowerPoint presentationer samt delta i arbete med kommunikationsplanering och budgetering i samarbete med kommunikationsansvarig och projektledare och verksamhetsansvariga. Därför ser vi att du sedan tidigare har erfarenhet som kommunikatör och utfört liknande arbetsuppgifter. Stor del av arbetet sker i olika system och plattformar, så som Officepaketet, eMarketeer, Indesign, Photoshop och Drupal. Därav tror vi att du är självsäker i användandet av dessa system eller snarlika sådana.

Samarbetet, nyfikenheten och glädjen är viktiga delar i vardagen. BRG vill ligga i framkant inom kommunikation och testar gärna nya lösningar för att nå ut. Utöver ett riktigt intressant jobb med mycket eget ansvar och härliga kollegor får du en möjlighet att verkligen göra skillnad för Göteborg.

Tjänsten är ett konsultuppdrag initialt fram till årsskiftet, detta innebär att du blir anställd hos oss och arbetar sedan ute hos BRG som konsult.

Du erbjuds
- Ett viktigt och givande arbete i ett väletablerat bolag inom näringslivet
- En härlig arbetsplats med trevliga kollegor
- Att knyta nya kontakter och bredda både ditt professionella och privata nätverk

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta fram text och bild till webben för uppdateringar och nyproduktion
* Publicering av organiskt innehåll samt annonsering på sociala medier
* Skapa inbjudningar till event
* Uppdatera nyhetsbrev
* Uppdatera PowerPoint-presentationer på svenska och engelska
* Delta i arbete med kommunikationsplanering och budgetering i samarbete med kommunikationsansvarig och våra projektledare och verksamhetsansvariga


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant högskoleexamen inom media, kommunikation och/eller marknad
- Har erfarenhet i rollen som kommunikatör är därmed en driven skribent som hanterar alla relevanta kanaler och verktyg
- Också har en blick för det grafiska och trygg med Adobe-paketet
- Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift då ditt dagliga arbete kräver detta

Det är meriterande om du har
- Färdigheter: Arbetat med och i följande system: Officepaketet, eMarketeer, Indesign, Photoshop, Drupal
- God förståelse för näringsliv och företagares utmaningar

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Innovativ
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Vi erbjuder en arbetsplats i centrala Göteborg med drygt 80 fantastiska kollegor som på olika sätt bidrar till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar utveckling i Göteborgsregionens näringsliv. Vi drivs av våra värdeord: handlingskraft, engagemang och mod. Våra verksamhetsmål är att ge förutsättning för fler framgångsrika företag, att förbättra företagsklimatet samt öka Göteborgs innovations- och attraktionskraft. Vi är på god väg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 13 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024

22 november 2024

21 november 2024