Kommunikatör på 60% med intresse för hantverk!

Arbetsbeskrivning

Är du student eller egen företagare och har ett intresse av hantverk? Vill du arbeta i en familjär atmosfär där din kreativitet och kompetens får utrymme att blomstra? Då är detta din chans att bli en del av en väletablerad och välkomnande organisation i tjänsten som kommunikatör!

OM TJÄNSTEN

För vår kunds räkning söker vi en kommunikatör på ca 60%. Här har du möjlighet att bli del av en familjär och anrik organisation som har högt i tak. Vår kund har en positiv och stödjande arbetsplats. Här uppmuntras varje medarbetare till att växa och bidra till organisationens övergripande framgång. Med en blandning av kompetenser och en öppen kommunikationskultur strävar organisationen efter att skapa en plats där varje medarbetare känner sig motiverad och inspirerad att leverera sitt bästa arbete.

Som kommunikatör hos vår kund kommer du agera specialist i en bred roll. Fokus kommer ligga på att planera och utforma informations- och kommunikationsinsatser. I tjänsten ingår även marknadsföringsarbete i form av att underhålla organisationens sociala medier, skapa innehåll i diverse kanaler och redigera bilder.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work med ambition till överrekrytering. Det innebär att du inledningsvis kommer arbeta som konsult via Academic Work. Det kan komma att finnas en möjlighet att på sikt bli anställd av organisationen.

Du erbjuds:


* En meriterande tjänst i en familjär organisation där du får arbeta med stort ansvar under frihet
* En karriärspartner i form av en dedikerad konsultchef under uppdragets gång


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för planering och kursansvar/undervisning i kursen Grundläggande Marknadsföring som hålls en gång i veckan (fredagar) under sju veckor från slutet av januari.
* Planera och genomföra vår kunds deltagande i olika mässor, inklusive Möbelmässan, Antikmässan och eventuellt även SACO-mässan.
* Skapa och hantera administrativa dokument (främst i Excel), samt registrering av studenter.
* Hantera vår kunds sociala medier (skapa och publicera innehåll), vara webbredaktör, skapa nyhetsbrev och delta vid förberedande utbildningar.
* Ansvara för kommunikationen kring examensutställningen, inklusive kontakt med curatorer och framtagning av kommunikationsmaterial.
* Vara kontaktperson för 20 studenter, genomföra besök på deras lärlingsplatser, sätta betyg och hantera administration kopplad till deras handledare.
* Utföra annan förekommande administration.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av administration, gärna i en mindre organisation.
- Har hög digital mognad och förmåga att skriva och producera kvalitativt innehåll.
- Har ett intresse för hantverk.
- Har erfarenhet av projektledning, kommunikation och att hantera webb och sociala medier.
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av egenföretagande
- Har B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker dig som trivs med både högt och lågt arbete, och som har lätt för att ta ansvar och driva uppgifter framåt. För att lyckas i rollen krävs det att du har en förmåga att arbeta brett och trivs i en mindre kontext. Du prestigelös, ödmjuk och har en förmåga att samarbeta med både interna och externa parter. Samtidigt är du pedagogisk, strategisk och inte rädd för att presentera nya idéer. Vidare har du en förmåga att ta ansvar för din egna utveckling och driva ditt arbete framåt utan direkta riktlinjer samt har en stark förmåga att skapa engagemang.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 26 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024