OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad och/eller har erfarenhet som Kommunikatör? Till tekniskt företag i Linköping söker vi nu en kommunikatör på 50%, med möjlighet för distansarbete.
Som kommunikatör kommer du arbeta brett med marknadsföring av projekt och events. Du kommer arbeta både strategiskt med att ta fram marknadsföringsplaner av projekt samt utforma grafiskt material för bland annat social medier. Arbetet kan skötas helt eller delvis på distans.
Omfattning: Deltid, 50%. Uppdraget avser starta så snart som möjligt enligt överenskommelse och pågår i 6 månader.
Ort: Distans (företaget baserat i Linköping)
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som kommunikatör kommer dina ansvarsområden huvudsakligen innefatta:
Nyhetsbrev (släpps sista vecka i maj)
Innehåll till webb och sociala medier: stories, updates, intervjuer osv. Fokus: lyfta fram medlemmar.
Event till höst: Definiera format, samarbeten och deltagande. Kommunicera före eventet, marknadsföra. Praktiskt genomförande av event i samverkan med företaget.
Marknadsföring för att skapa mer medvetenhet och användning av plattformen
Resultatspridning i projekt. Nyhetsbrev med resultatspridning – 2 gånger om året.
Ta fram en marknadsföringsplan för projekt.
Löpande innehåll till sociala medier enligt grafisk profil
Uppdatera broschyrer (Indesign) och medlemmarnas loggor (webb, PowerPoint).
Kvalifikationer
Till uppdraget som kommunikatör på 50% söker vi dig som har:
APSIS kunskap/förmåga att lära.
Kunskap i innehållsproduktion på web och sociala medier.
Kunskap om genomförande av webinarier i Zoom.
Kunskap om varumärkesarbete, marknadsföring och marknadsplanering.
Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska och svenska.
Som person söker vi dig som är:
Kreativitet och nytänkande.
Självständighet och mycket god förmåga till samarbete med andra.
Mod att kommunicera komplicerad teknik (ingen djup kunskap krävs).
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2022-05-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044