OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du student inom kommunikation och marknadsföring och har ett intresse av hantverk? Vill du arbeta i en familjär atmosfär där din kreativitet och kompetens får utrymme att blomstra? Då är detta din chans att bli en del av en väletablerad och välkomnande organisation i tjänsten som kommunikatör på deltid!
OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi en kommunikatör på deltid. Här har du möjlighet att bli del av en familjär och anrik organisation som har högt i tak. Vår kund har en positiv och stödjande arbetsplats. Här uppmuntras varje medarbetare till att växa och bidra till organisationens övergripande framgång. Med en blandning av kompetenser och en öppen kommunikationskultur strävar organisationen efter att skapa en plats där varje medarbetare känner sig motiverad och inspirerad att leverera sitt bästa arbete.
Som kommunikatör hos vår kund kommer du agera specialist i en bred roll. Fokus kommer ligga på att planera och utforma informations- och kommunikationsinsatser. I tjänsten ingår även marknadsföringsarbete i form av att underhålla organisationens sociala medier, skapa innehåll i diverse kanaler och redigera bilder.
Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work med ambition till överrekrytering. Det innebär att du inledningsvis kommer arbeta som konsult via Academic Work. Det kan komma att finnas en möjlighet att på sikt bli anställd av organisationen.
Du erbjuds:
- En meriterande tjänst i en familjär organisation där du får arbeta med stort ansvar under frihet
- En karriärspartner i form av en dedikerad konsultchef under uppdragets gång
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Strategiskt kommunikationsarbete
* Utveckla och genomföra kommunikationsplaner och strategier
* Ansvara för sociala medier och hemsida, inklusive att implementera nya idéer, uppdatera hemsida
* Dokumentera, bearbeta och fotografera olika projekt
* Skapa engagerande nyheter och texter
VI SÖKER DIG SOM
- Är student på universitet eller högskola med inriktning marknadsföring och kommunikation
- Har mycket goda kunskaper i fotografering och bearbetning av bilder
- Har ett stort intresse för hantverk
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då bägge språken används i det dagliga arbetet
I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självgående
- Självutvecklande
- Kommunikativ
För att lyckas i rollen krävs det att du har en förmåga att arbeta brett och trivs i en mindre kontext. Du prestigelös, ödmjuk och har en förmåga att samarbeta med både interna och externa parter. Samtidigt är du analytisk, strategisk och inte rädd för att presentera nya idéer. Vidare har du en förmåga att ta ansvar för din egna utveckling och driva ditt arbete framåt utan direkta riktlinjer.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231