Arbetsbeskrivning
Vi letar efter dig som vill jobba som kommunikatör på deltid! En perfekt roll för dig som vill utvecklas inom kommunikation och få värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du pluggar. Evenemang såsom mässor och webbinarier ska ordnas och Almedalsveckan ska planeras. Nyhetsbrev ska skrivas och lokalbokningar ska göras. Sociala medier som LinkedIn och Facebook ska uppdateras. Låter det spännande? Det tycker vi också! Sök redan idag så urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Som kommunikatör på Svensk Ventilation kommer du att få chansen att stötta upp de heltidsanställda med olika uppgifter inom marknadsföring, kommunikation och administration. Du kommer att ha en rolig allt-i-allo roll där du verkligen får möjligheten att utvecklas. Vi letar efter dig som kan jobba cirka 50% - 2 - 3 dagar i veckan vid sidan av dina studier. Du kommer att ha möjligheten att anpassa arbetet efter ditt studieschema och arbeta från moderna lokaler på kontoret på Södermalm, Skanstull. Möjligheten till att jobba hemifrån då och då finns också.
Svensk Ventilation är en medlemsorganisation som verkligen brinner för sina medlemmar. De företräder ventilationsföretagen i Sverige – tillverkare, installatörer, serviceföretag, återförsäljare och konsulter. Tillsammans sysselsätter deras medlemsföretag cirka 10 000 personer i Sverige.
Du erbjuds
* Möjligheten att få värdefull arbetslivserfarenhet inför kommande karriär inom kommunikation
* En dedikerad konsultchef som följer upp din trivsel och utveckling på uppdraget
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* I rollen kommer du att arbeta med varierande uppgifter där du exempelvis:
* Hjälper till att skriva nyhetsbrev och branschutskick
* Hjälper till vid mässor med att boka lokaler och sköta beställningar
* Arbeta med sociala medier såsom Linkedin och Facebook
* Uppdatera hemsidan
* Ansvara för andra administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som
* Är studerande vid en eftergymnasial utbildning och har minst 2 år kvar av studierna
* Har erfarenhet av administration i en tidigare roll
* Har god förståelse för sociala medier
* Har kunskaper i Officepaketet; framför allt PowerPoint och Word
Det är mycket meriterande om du
* Studerar en utbildning inom media, kommunikation, marknadsföring eller journalistik
* Har kunskaper i Wordpress, Photoshop, Mailchimp och / eller Illustrator
Som person är du
* Kommunikativ
* Noggrann
* Initiativtagande
* Självgående
* Flexibel
Övrig information
* Start: Juni
* Omfattning: 50% (2-3 dagar i veckan)
* Placering: Södermalm, Skanstull
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231