OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
För kunds räkning söker vi dig som vill jobba som kommunikatör på deltid.
Start: December 2022
Slut: December 2024, ev. längre
Omfattning: 50%
Stationeringsort: Göteborg, med viss möjlighet till att arbeta på distans
Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.
Om verksamheten
Myndigheten har fått ett uppdrag från regeringen som ska levereras senast den 31 december 2024. En bärande del i arbetet är kommunikation och dialog med externa parter. Välplanerad och väl genomförd kommunikation är en förutsättning för att skapa förtroende för planeringsprocessen och för att uppnå programmets mål. Därför är myndigheten i behov av en kommunikatör som ska arbeta både på strategisk och operativ nivå på halvtid för hela perioden fram till december 2024.
Syftet är att tillsätta en kommunikatör som stöd till programmet, för att säkra att kommunikationen inom planeringsprocessen blir välplanerad, strategisk och väl genomförd. Väl genomförd kommunikation är en förutsättning för att skapa förtroende för processen och för att uppnå programmets mål. Vi söker därför en erfaren kommunikatör som ska arbeta på både en strategisk nivå med exempelvis kommunikationsplanering, men också operativt med utformning av material, granskning av texter, webbpubliceringar och annat.
Mer om tjänsten
Arbetsuppgifterna innefattar:
- Externt och internt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
- Upprättande, genomförande och uppföljning av kommunikationsstrategi/ kommunikationsplaner och operativa kommunikationsaktiviteter.
- Produktion och beställning av informationsmaterial för tryck och digitala kanaler. Exempelvis informationstexter, budskap, presentationsbilder och illustrationer. I produktionen följer vi Havsoch vattenmyndighetens grafiska profil.
- Granskning av texter med utgångspunkt i klarspråk.
- Framtagande och uppdatering av information på extern (och intern) webbplats (vi arbetar i SiteVision).
- Tillgänglighetsanpassning av informationsmaterial som text, kartor, bilder och illustrationer som tas fram inom ramarna för programmet.
- Processtöd och facilitering i planering och genomförande av interna och externa möten, workshoppar, seminarier och konferenser inom ramen för havsplaneringsprocessen.
- Framtagande av underlag till pressmeddelanden och nyhetstexter för webb och sociala medier.
- Rådgivning i kommunikationsfrågor till kollegor inom havsplaneringsarbetet.
Målgrupperna är breda och innefattar andra nationella myndigheter, kustlänsstyrelser, regioner, kommuner, bransch- och intresseorganisationer, akademin och närliggande länder runt Östersjön och Västerhavet. En bärande del i arbetet är kommunikation och dialog med externa parter. Kommunikationsinsatserna i uppdraget sker löpande men kommer vara som mest intensiva inför och under de formella dialogskedena i processen.
Din profil
Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
- Minst 3-årig högskoleutbildning inom och kommunikation, journalistik eller likvärdig utbildning
- Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet under de senaste fem åren av strategiskt arbete med kommunikation i komplexa uppdrag, eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office
- Goda kunskaper i verktyg för dokumentredigering (exempelvis Indesign, Photoshop eller annat verktyg)
- Erfarenhet av i webbpublicering (i exempelvis Episerver, Sitevision eller annat verktyg)
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Upprätta, driva och följa upp kommunikationsplanering i komplexa frågor med flera målgrupper
- Operativt genomförande av kommunikationsaktiviteter i komplexa uppdrag med flera målgrupper
- Arbete med textgranskning, skriva klarspråk och tillgänglighetsanpassning (vi arbetar enligt wcag-standard)
- Processtöd för workshoppar, seminarier och konferenser
- Arbete med kommunikation inom offentlig verksamhet
Uppdraget kräver noggrannhet och arbete utifrån den statliga värdegrunden.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09