OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en högskoleutbildning inom exempelvis media och kommunikation? Eller har du kanske flera år av arbetslivserfarenhet som kommunikatör i ryggsäcken? Vi söker dig som är specialist på att planera, utforma, sprida, utvärdera och förvalta information. En van skribent, erfaren vad gäller CMS, sociala medier och varumärkesbyggnad. Är det du? I så fall finns det en myndighet i Stockholm som behöver dig! Läs gärna vidare och ta reda på mer!
Om tjänsten
På Perido letar vi just nu efter en erfaren Kommunikatör till en av våra kunder. Kunden ifråga är en myndighet med stort antal olikartade uppgifter som handlar om att tillhandahålla service inom det statliga området. I den här rollen ingår du i den kanslifunktion som arbetar på uppdrag av en annan myndighet som varje år fördelar ut medel till nyskapande projekt till förmån för barn, unga och personer med funktionsnedsättning. Kontoret ligger centralt i Stockholm, men med hänsyn och respekt för rådande pandemi sker hemarbete fram till juni som det ser ut nu.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som kommunikatör på den här myndigheten arbetar du tillsammans med tio engagerade kollegor på kommunikationsavdelningen som tillsammans stöttar myndighetens åtta avdelningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att - i nära samarbete med övriga på kanslistödet - på bästa sätt kommunicera ut information till prioriterade målgrupper; civilsamhället och allmänheten. I rollen ingår bland annat att:
ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner.
sätta budskap, mål och effekter för arbetet utifrån myndighetens övergripande strategi.
skapa innehåll för digitala kanaler och producera nyhetsbrev.
stötta verksamheten i att planera och genomföra events där man träffar ideella föreningar runtom i landet, såväl digitalt som IRL.
planera och leda workshops.
följa upp kommunikation.
Dina egenskaper
Som Kommunikatör krävs det att du är kreativ i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom. Rollen innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt att du är social och utåtriktad, med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda. Vidare ser vi att du har goda kunskaper om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad. Vi ser också att du är skicklig med redigeringsverktyg som exempelvis InDesign och Photoshop, samt med webbpubliceringsverktyg som Episerver och Sitevision m.fl. För att lyckas i rollen behöver du vara en van skribent med erfarenhet från professionellt arbete med sociala medier, främst Facebook och Instagram.
Låter detta som en rolig utmaning? Dina nya kollegor väntar på dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. alternativt;
Gymnasium eller likvärdig utbildning och fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
God kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad.
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.).
God kunskap i professionellt arbete med sociala medier (främst Facebook och Instagram).
Goda kunskaper i MS Office.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Tidigare arbete med filmproduktion.
Arbete i statlig myndighet eller i annan politiskt styrd organisation.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med chans till förlängning på max ytterligare ett år. Tillträde 2021-04-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32162 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.