Kommunikatör sociala medier till Riksteatern

Kommunikatör sociala medier till Riksteatern

Arbetsbeskrivning

Riksteatern strävar efter mångfald på, bakom och framför scenen. Med 230 Riksteatersföreningar är vi Sveriges största producerande turnéteater, och når genom allt man arrangerar, förmedlar och producerar cirka 1 miljon människor varje år. Nu vill vi nå nästa nivå i vår digitala kommunikation, och nå ut till ännu fler! Har du fått organisationers kommunikationskanaler att växa och skapat ett stort engagemang i dessa? Eller har du erfarenhet av att arbeta med visuell identitet kopplat till varumärken? Toppen, då är det dig vi söker för rollen som kommunikatör sociala medier!

Vad innebär tjänsten?
Som kommunikatör sociala medier på Riksteatern tillhör du enheten PR och kommunikation där elva personer arbetar. Du arbetar både operativt och redaktionellt med att hitta, skapa och förmedla innehåll som speglar hela Riksteatern i syfte att öka synligheten och publikantalet till våra föreställningar. I rollen är du dessutom strategiskt ansvarig för att kommunikationen i våra digitala kanaler (främst Facebook, Instagram och Twitter) är relevanta och används på ett effektivt, smart och framgångsrikt sätt. Du driver digitala kampanjer och hittar nya kreativa vägar för att nå olika målgrupper.

Tillsammans arbetar vi stöttande och coachande mot Riksteaterns lokala och regionala föreningar i deras digitala utveckling. Du behöver därför trivas med att ge service, coacha och samarbeta med andra. Som kommunikatör sociala medier producerar du film, foto och text, ofta i samarbete med Riksteaterns filmfotograf/redigerare eller byråer. Du arbetar mot målsättningen att få våra digitala kommunikationskanaler att växa och skapa ett stort engagemang i dessa!

Vem är du?
Vi söker dig som skickligt kan kommunicera och representera Riksteaterns varumärke och har en djup förståelse för sociala medier. Du är en formstark content producer och har erfarenhet av att axla kommunikationsprojekt från ax till limpa. Vi samarbetar med institutioner över hela Sverige och världen och därför är det viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera mot en stor bredd av målgrupper, dels minoritetsgrupper och den stora massan. Vi ser gärna att du är en fena på att skapa engagemang för målgrupperna och att du självständigt kan leda projekt ser vi som självklart.

Du behärskar de vanligaste publiceringsverktygen och mjukvaror såsom t.ex. photoshop, indesign, premiere och after effects. Att du behärskar svenska och engelska obehindrat är en förutsättning. Du är strategisk och identifierar visioner och långsiktiga mål samt planerar aktiviteter för att nå dit. Du tar initiativ, arbetar självständigt och kommer med idéer. Vi vill gärna ha en kollega som trivs med att samarbeta och kan bidra med nya perspektiv till vår verksamhet! Riksteatern strävar efter jämlikhet och mångfald.

Vi erbjuder:
Hos oss får du arbeta självständigt med att skapa innehåll som både syns, hörs och engagerar i ett team med kreativt och lärande arbetsklimat. Du får ta del av Riksteaterns föreställningar och verka på en arbetsplats där vi brinner för att engagera människor i hela landet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, på heltid med placering i Hallunda utanför Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Ansökan:
Känns detta som en roll för dig? I så fall ser vi fram emot att du registrerar CV och motivationsbrev om varför du ska bli Riksteaterns nya kommunikatör sociala medier via signerarekrytering.se. Sista ansökningsdag är den 8 november, men vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom urval sker löpande. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras konsulter Priscilla Paulin, tel. 070-456 63 65 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90.


Om Riksteatern:
Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Ca 37 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i riksteaterföreningar över hela landet. Som folkrörelse och nationell scenkonstinstitution bär Riksteatern ett särskilt ansvar att genom ett tydligt jämlikhets- och mångfaldsarbete skapa scenkonst som har förutsättningar att nå alla i hela landet. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Därför strävar vi efter blandad arbetskraft som med sina olika erfarenheter har förutsättningar att bredda vårt utbud av scenkonst och därmed nå en bredare publik. Vi strävar med andra ord efter mångfald på, bakom och framför scenen. Riksteatern medverkar till närmare en halv miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullberg och Tyst Teater är delar av Riksteatern. Läs mer på riksteatern.se.

För mer information kontakta Robin Olsson (enhetschef), Alexander Pudas (personalspecialist) eller Charly Wassberg Borbos (facklig representant Teaterförbundet) via växel tel. 08-531 991 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Signera Rekrytering
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Klara Södra Kyrkogata 1
None

Postadress

Klara Södra Kyrkogata 1
Stockholm, 10326

Liknande jobb


21 november 2024

Strategisk kommunikatör och innehållsproducent

21 november 2024

Kommunikatör, Göteborg

Kommunikatör, Göteborg

21 november 2024