OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att skapa strategier och koncept? Har du 5–10 års erfarenhet från en liknande roll? Om du även är en ansvarstagande och social person med ledarskapsvana som vill testa på en ny roll på ett spännande företag, så kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker nu en Kommunikatör till vår kund - ett stort marknadsföringsbolag med kontor i centrala Stockholm. Du utarbetar den strategiska riktningen för bolagets Corporate communication i syfte att stödja förflyttningen av verksamheten/uppfattningen och ansvarar för att leda dina kollegor inom den s.k. kunskap-och kompetensgruppen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt. Du koordinerar såväl den externa som interna kommunikationen. Uttrycket som kan verka uttjatat – spindeln i nätet- är det som verkligen beskriver denna roll. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:
Medverka i arbetet i kunskaps- och kompetensgruppen
Ansvara för framtagandet av kommunikationsstrategi och implementera denna, genomföra operativ verksamhet
Operativt verkställa kommunikation av verksamheten tillsammans med kommunikationsrollerna
Aktiv pressbearbetning i syfte att marknadsföra verksamheten
Fördjupa intressentarbetet för att nå rätt målgrupp med rätt budskap
Vara involverad i content-teamet
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som kommunikatör tror vi att du är en självgående och ansvarstagande person. Du är social, kommunikativ, utåtriktad och har en god förmåga att skapa nya relationer. Vi ser att du kan skapa strategier, koncept och ser vad som behövs göras – du hugger tag i saker. Du behöver veta hur du har flera projekt i gång samtidigt och hur du ska prioritera arbetet. Vidare ser vi att du har god ledarskapsförmåga och är noga med att följa upp dina insatser.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
5–10 års erfarenhet inom liknande roll
Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 6 månader med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32798 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.