OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en interim kommunikatör till ett heltidsuppdrag på dryga 12 månader till vår kund med start redan nu i maj/juni eller efter överenskommelse.
I rollen som Kommunikatör ansvarar du för vår uppdragsgivares interna och externa kommunikation, tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 1 år. Rollen är en del av Kommunikationsavdelningen och du rapporterar direkt till Kommunikationschefen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I rollen förväntas du arbeta både strategiskt, taktiskt och operativt. Du arbetar såväl den dagliga agendan som i större projekt.
Driva kommunikation avseende uppdragsgivarens produkter och tjänster till marknadensåväl som hållbarhetsarbete med fokus på att öka kännedomen både intern och externt.
Arbete med att tydliggöra och synliggöra arbetsgivarvarumärke.
I arbetet ingår att arbeta i existerande kanaler och nya med fokus på digitala verktyg.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Du har en akademisk utbildning inom kommunikation / marknadsföring eller likvärdig.
För att lyckas i tjänsten behöver du ha gedigen bakgrund inom och erfarenhet av kommunikationsfrågor, gärna i företag som ligger i framkant vad gäller digital kommunikation
Kunskap i bild/videoredigering och har en naturlig känsla för färg och form
Van att arbeta med sociala medier
Van att skapa schysst content, nyhetsbrev m.m.
I rollen ingår kontaktytor i hela företaget och därmed är ett väl fungerande tvärfunktionellt arbete förväntas
Erfarenhet och vana av att arbeta i CS- paketet med betoning på Indesign och Officepaketet, framförallt Teams och PowerPoint.
Du har en utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
För att nå framgång i rollen krävs det att du har ett starkt engagemang och en vilja att självständigt driva mot uppsatta mål / projekt. Du är nytänkande och kreativ, ser möjligheter och har förmågan att omsätta dem i handling. Du är strukturerad och har ett målinriktat arbetssätt som gör att du kan planera, prioritera och strukturera ditt eget arbete. Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderas högt.
Om arbetsgivaren
Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanliga anledningar till att våra kunder väljer att hyra in konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.
Genom åren har Telin haft många konsulter som har haft helt olika kompetenser och fått möjlighet att arbeta hos mycket intressanta företag. En stor del av konsulterna är än idag anställda hos kundföretaget och har funnit en arbetsplats där man trivs och utvecklas. Att jobba som konsult hos Telin kan vara din väg in till din drömarbetsplats.
Har du eget företag och vill aspirera på det här uppdraget? - Då är du lika välkommen att verka som interimskonsult underkontakterad oss och vår Telin - flagg.
Hur du ansöker
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gustav Warelius på telefon 072-337 74 54 eller e-post gustav@telinrekrytering.se
Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. Härkan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455