OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren kommunikatör som vill arbeta på en samhällsviktig och betydelsefull myndighet i natursköna Karlskrona? Vill du påverka och driva kommunikationsfrågor och trivs du med att arbeta i projekt? Har du dessutom god kunskap om digital kommunikation och sociala medier så tror vi att du kommer trivas fint i den här rollen! Läs vidare!
Om tjänsten
Perido söker just nu en skicklig kommunikatör till vår kund, en viktig myndighet inom bostads- och samhällsplanerarsektorn. Tjänsten är placerad i centrala Karlskrona, en kommun med vackert läge bland kobbar, skär och öar.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör kommer du att involveras i ett spännande regeringsuppdrag i samarbete med många andra myndigheter, ett uppdrag som innebär externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå. Du förvaltar och utvecklar en myndighetsgemensam webbplats samt planerar, genomför och följer upp olika kommunikationsinsatser. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära att:
utforma informationsmaterial
arrangera workshops, konferenser och seminarier
ge rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
arbeta med digitala kanaler och sociala medier
Dina egenskaper
Vi söker dig som är social, utåtriktad och som värderar att skapa goda relationer i arbetet. Du har stor erfarenhet av kommunikationsarbete sedan tidigare och är trygg i din kompetens. Vidare ser vi att du är van vid digital kommunikation och sociala medier samt har ett stort intresse för detta. Givetvis är du en duktig skribent som kan uttrycka sig väl, och du har erfarenhet av att driva uppdrag på egen hand.
Visst låter detta som en spännande tjänst? Tveka inte, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom relevant område samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör. Alternativt gymnasieutbildning och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg
Goda kunskaper om digital kommunikation & sociala medier
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av statligt arbete
Tillgänglig omgående
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31. Tillträde omgående efter överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31707 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.