OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en kommunikatör till myndighet i Göteborg! Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet i rollen som kommunikatör, är du tillgänglig i november?
Välkommen med din ansökan idag redan idag!
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med många olika uppgifter som förekommer inom kommunikationsområdet och är ett viktigt stöd till kärnverksamheten och hugger i där det behövs. Förekommande arbetsuppgifter:
• sköta layout, grafisk formgivning och tillgänglighetsanpassning av myndighetens rapporter, figurer och andra dokument
• skapa innehåll såsom filmer till sociala medier, illustrationer till rapporter, presentationer, trycksaker och annonser
• sköta teknik vid hybridmöten tillsammans med it
• uppdatera och utveckla webb och intranät
• sköta publicering och annonsering i sociala medier
• ansvara för nyhetsbrev
• analysera statistik för webben och sociala medier
I arbetet ingår också att ge stöd till olika administrativa funktioner på myndigheten när det finns behov.
Vem är du?
För att kunna lyckas i rollen kan du arbeta självständigt och kan ta egna initiativ i ditt arbete. Du visar att du har god samarbetsförmåga och är en nätverkande person. För att vara kvalificerad för tjänsten har du:
• gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
• goda kunskaper i grafisk formgivning (kunna skapa enklare figurer och illustrationer i Illustrator och trycksaker såsom programblad och broschyrer i InDesign)
• goda kunskaper i filmproduktion (kunna producera enklare filmer i till exempel Premiere Pro)
• goda kunskaper i bildhantering (kunna justera bilder i Photoshop för t.ex. webben)
• goda kunskaper i Microsoft Office-paketet (Word, PowerPoint, Excel)
• goda kunskaper i att bearbeta och skriva texter och kommunicera budskap på ett informativt och målgruppsanpassat sätt i olika kommunikationskanaler
• god vana att producera och publicera texter, bilder och rörlig media för webb och sociala medier
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med tillgänglighetsanpassning i pdf och på webben, Sitevision och annonsering i sociala medier.
Vad vi erbjuder
Ett konsultuppdrag på heltid 100% med start november 2023 tom januari 2025. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52