Kommunikatör sökes till myndighet i Solna

Kommunikatör sökes till myndighet i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildning inom media eller kommunikation, och minst fem års erfarenhet av att arbeta som kommunikatör? Saker som att skapa kommunikationsplaner, planera workshops och hålla ihop helheten för kommunikationsinsatser är något du axlar utan problem? Då är det dig vi söker efter!
Om tjänsten
Perido söker nu en Kommunikatör som vill ta sig an ett meriterande uppdrag hos vår kund. Kunden i fråga är en myndighet som är med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige, genom att forma infrastrukturen. Tjänsten utgår från myndighetens kontor i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Kommunikatör kommer du att förstärka avdelningen med din kompetens och hålla ihop helheten för kommunikationsinsatserna. Du ska på ett hands-on sätt arbeta med budskap, presentationsmaterial, ta fram kommunikationsplaner med mera. Du kommer att ha ett nära samarbete med mottagande projekt/förvaltning/linje för att koordinera kommunikationsaktiviteter hela vägen och vara medverkande vid ledningsmöten och övriga aktuella forum.
Huvudsakliga ansvarsområden innefattar:
Planera och boka in kommunikationsaktiviteter internt och externt
Driva kommunikationen och skapa förutsättningar och material
Skapa struktur och följa upp att aktiviteter genomförs
Skapa presentationsmaterial, texter för till exempel intranätartiklar eller extern kommunikation, FAQ, med mera
Arbeta som moderator
Planera och genomföra workshop inom verksamheten
Kommunikationsplaner för avdelningen för Verksamhetsutveckling och förvaltning internt och externt

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann person. Du är lyhörd, kreativ och analytisk. Du är trygg i din kompetens, men kan även ta emot hjälp från dina kollegor vid behov. Rollen är bred med många kontaktytor, det är därför viktigt att du snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter och har lätt för att skapa goda relationer och samarbeten med diverse intressenter. Att vara nyfiken och angelägen att lära dig mer ser vi som stora fördelar för denna roll!
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning och minst 5 års erfarenhet som kommunikatör
Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Erfarenhet av att arbeta rådgivande till medarbetare i kommunikationsrelaterande frågeställningar
Erfarenhet av att leda och planera möten mellan externa och interna intressenter
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2024-03-31, med möjlighet till förlängning 1 år. Start 2023-04-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl charlotte.crowley@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33771 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 1 april 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024