OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att ta dig an ett kommunikatörsuppdrag inom både intern och extern kommunikation? Där du får möjlighet att producera, planera och hantera kommunikationsinsatser för att stödja arbetet inom olika projekt! Låter det intressant, se till att läsa vidare!
Om tjänsten
Vi söker efter en kommunikatör till en statlig förvaltningsmyndighet inom miljöområdet. Du kommer att sitta med bland annat två projekt inom både intern och extern kommunikation. Som kommunikatör kommer du ofta att samarbeta med handläggare som företräder sakfrågor på andra enheter. Du samarbetar även tätt med övriga kommunikatörer och webbredaktörer på kommunikationsavdelningen.
Myndigheten arbetar merparten hemifrån och ses då via Skype, men är på väg att övergå till allt mer tid på kontoret i södra Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att vara av både strategisk och operativ karaktär. Från kommunikations- och aktivitetsplanering och att genomföra kommunikationsinsatser externt och internt, till att omvärldsbevaka, skriva och publicera på myndighetens externa webbplats, intranätet och i sociala medier. Tonvikten i arbetsuppgifterna är att självständigt driva ett par av myndighetens kommunikationsuppdrag och fysisk planering samt att också bidra i kommunikationen för andra sakfrågor i myndigheten.
Dina egenskaper
Som person ser vi gärna att du kommunicerar tydligt, välformulerat och engagerat. Du lyssnar, är mottaglig för motparten och anpassar sig till olika situationer och olika målgrupper. Du arbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt, delar med sig av kunskaper, lyssnar och stödjer andra. Vi ser att du löser konflikter på ett konstruktivt sätt, samarbetar med interna och externa aktörer med olika perspektiv och kompetenser.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning med inriktning kommunikation eller motsvarande.
Erfarenhet av att ha arbetat som kommunikatör i minst tre år.
Drivit kommunikationsuppdrag - erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp kommunikationsuppdrag.
Behärska kommunikationskanaler - webb, sociala medier, press, möten och konferenser, samt förtrogen med digitala förutsättningar för kommunikation.
God skribent - Kunna skriva fram texter från tomt papper eller sammanställa större textmassor till enkla och begripliga budskap.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31. Tillträde 2022-04-01
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32986 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.