Kommunikatör sökes till statlig myndighet

Kommunikatör sökes till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren kommunikatör som brinner för att skriva webbinnehåll? Har du en eftergymnasial utbildning inom journalistik eller kommunikation? Har du arbetat i en statlig myndighet tidigare? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Vi söker dig som med kommunikation kan skapa förutsättningar för att sprida kunskap, metoder och erfarenheter utifrån myndighetens expertis.

Du kommer att leda kommunikationsinsatser i nära samarbete med andra ansvariga från verksamheten. Tjänsten innefattar också att göra dina kollegor bra på att kommunicera genom rådgivning och kompetenshöjande insatser. Som ansvarig kommunikatör arbetar du med den strategiska planeringen av kommunikationen samtidigt som du även tar fram budskap och bearbetar innehåll. Språkstöd kan även innefattas inom tjänstens ramar. Du kommer arbeta nära andra kommunikatörer som bidrar med olika specialistkunskaper för att tillsammans nå ett gemensamt mål. Du är nyfiken på att veta om det görs skapar värde och nytta så du tillför god kunskap genom att följa upp kommunikationsinsatser.

Kompetenskrav
• Minst 3 års erfarenhet som kommunikatör.
• Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser
• Erfarenhet som webbredaktör
• Kunna producera innehåll för kommunikationsinsatser
• God kunskap om digital kommunikation
• Goda kunskaper för korrektur och klarspråk
• God digital mognad (Kunna lätt ta till sig nya digitala verktyg och program för uppgiften)
• Erfarenhet av att ansvara för och genomföra kommunikationsprojekt med både analys, planering, produktion och uppföljning, där flera personer bidragit till resultatet.
• Erfarenhet av att skriva kommunikationstexter
• Erfarenhet av kommunikation i offentlig sektor
• Högskole- eller universitetsutbildning inom journalistik eller kommunikation
• God kunskap i Officepaketet, Microsoft Teams, Viss kunskap Adobe Photoshop.

Tjänsten som kommunikatör är ett konsultuppdrag där du ska avlasta arbetstopp i befintlig arbetsgrupp. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är heltid. Uppdraget är sträcker sig från 2 maj och pågår fram till 31 december.

Om dig
Vi ser att du har en högskole- eller universitetsutbildning inom journalistik eller kommunikation. Du ska ha erfarenhet av ett jobb som kommunikatör samt från statlig myndighet. Vidare ser vi gärna att du är lösningsfokuserad, målinriktad, ödmjuk och har en god samarbetsförmåga.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Evelina Hjortskog på Evelina.Hjortskog@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt via telefon: 08-598 980 10

Välkommen med din ansökan

 

Sökord

Kommunikatör, Statlig myndighet, Webbredaktör, Kommunikation

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024