OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla den interna kommunikationen hos en myndighet med ett samhällsviktigt uppdrag? Är du en skicklig skribent som vill bidra till att utveckla myndigheten som kommunikativ organisation? Om du dessutom är noggrann, strukturerad och förtroendeingivande som person så läs vidare!
Om tjänsten
Nu söker vi på Perido en Kommunikatör till vår kund, en statlig förvaltningsmyndighet med uppgift att skapa trygghet i samhället. Tjänsten är placerad på kontoret som är beläget i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Kommunikatör ansvarar du för den interna kommunikationen. Du omsätter idéer och planer i konkreta aktiviteter, även när tidsplanen är tajt. Du driver hela kommunikationsarbetet framåt och är snabb såväl i tanken som vid tangentbordet eller kameralinsen.
Mer specifikt består dina dagliga arbetsuppgifter av:
produktion och publicering av redaktionellt innehåll och nyheter på intranätet
deltagande i den löpande planeringen av intranätet
skrivande till styrande dokument
agera rådgivare och bollplank åt chefer och medarbetare i frågor som rör intern kommunikation
stöttning av sidredaktörer i verksamheten
viss språkgranskning
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Kommunikatör ser vi att du har ett stort intresse för samhällsfrågor och drivs av att arbeta för att göra skillnad i samhället. Vi tror att du är en drivande, initiativtagande och målinriktad person som arbetar strukturerat och noggrant. Vidare ser vi att du är självgående, lyhörd och en prestigelös lagspelare som får energi av att samarbeta med andra
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
Kunskap om digital kommunikation
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (Indesign, Photoshop m.fl.)
Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av språkgranskning
Mycket god förmåga att omvandla komplicerade informationsmassor till begripligt och målgruppsanpassat innehåll
Kunskaper i att producera och redigera rörligt material för digitala kanaler
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Utbildning inom UX
Tidigare arbetslivserfarenhet på en statlig myndighet
Dokumenterad erfarenhet av publicering i Sitevision
Förmåga att följa webbtillgänglighetsriktlinjerna enligt WCAG 2.0 AA.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till december 2021. Tillträde september 2021.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32436 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.