OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en utbildad kommunikatör med kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad? Låter det spännande att arbeta med både strategiskt och operativt kommunikationsarbete på samhällsviktig myndighet? I så fall kan det här vara uppdraget för dig!
Om tjänsten
Perido hjälper nu en av våra kunder att hitta en kunnig Kommunikatör. Vår kund är en relativt liten, men mycket viktig, myndighet som arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden. Drygt 40 anställda är fördelade på fyra enheter; Ansökan, Tillsyn, Administration samt Kommunikation och omvärld. Här arbetar man med distansarbetsavtal vilket innebär en möjlighet att arbeta 3 dagar/vecka på kontoret och 2 dagar/vecka på distans. Självklart är man välkommen att arbeta hela veckan på kontoret som är beläget i Stockholm, söder om söder.
Din roll som Kommunikatör
I det här uppdraget kommer du att ha ansvar över webbplatsen samt för myndighetens övergripande strategiska kommunikation tillsammans med en kommunikatörskollega. Uppgifterna består av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete, främst handlar det om att:
Utveckla och förvalta myndighetens webbplats till form och innehåll.
Planera, producera och publicera innehåll till webbplatsen och sociala medier.
Arbeta med tillgänglighetssäkring av webbplats och e-tjänster.
Skriva pressmeddelanden, nyheter och blogginlägg.
Formge informationsmaterial såsom blanketter och rapporter och/eller ansvara för att beställa sådana tjänster externt.
Stötta myndighetens chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Detta innefattar bland annat att vägleda och stötta kollegor med att uppdatera myndighetens webbplats.
Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen och hos vår kund så tror vi att du är en kreativ Kommunikatör som är skicklig på att skriva med känsla för svenska språket och god tonalitet. Du vet hur du ska utforma och publicera olika kommunikationsinsatser så att de får avsedd effekt. Du är trygg i din roll och alltid noggrann i ditt arbete. Vidare kan du strukturera upp uppgifter, är bra på att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt utan problem. Vi ser att du är en träffsäker skribent som är lyhörd för användarbeteenden och kunnig vad gäller målgruppers olika specifika behov. Med en öppen och samarbetsvänlig framtoning samt ett flexibelt arbetssätt så är vi övertygade om att du kommer passa perfekt in i såväl rollen som i teamet!
Låter det här som en intressant utmaning? I så fall vill vi gärna veta mer om dig, varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt;
Gymnasium eller likvärdig utbildning, samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Goda kunskaper i redigeringsverktyget InDesign, bildredigeringsverktyget Photoshop samt webbpubliceringsverktyget Episerver.
Erfarenhet av att arbeta med enkäter.
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid, till 2022-12-31. Möjlighet till förlängning fram till juni 2023. Tillträde 2022-04-25.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som nås på mejl: fredrika.lundmark@peridos.se.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 33088i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.