OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för två regioner. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.
Regionteatern söker en operativ kommunikatör med känsla för språk och form
Vi söker dig som har erfarenhet av praktiskt och strategiskt kommunikationsarbete, gärna som kommunikatör eller från liknande roll inom ett kommunikationsteam. Vi ser gärna att du har en kommunikatörsutbildning eller motsvarande erfarenheter som vi bedömer som likvärdig.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad, med god förmåga att prioritera. Du har också en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att du är kreativ och pedagogisk i ditt sätt att kommunicera.
Detta ingår i arbetsuppgifterna
Producera digitalt och tryckt försäljnings- och marknadsföringsmaterial.
Framställa trycksaker; program, nyhetsbrev mm.
Delta i publikarbete, kampanjer och marknadsföring av teaterns verksamhet.
Vara delaktig i produktion av webbpublicering och sociala medier – både innehåll och layout.
Delta i processen för framtagning av PR-/pressmaterial, fotografering och bildval.
Kvalifikationer
Erfarenhet och kunskaper inom grafisk produktion
Förståelse och erfarenhet av arbete med sociala medier.
Kunskap inom fotografering och filmning för sociala medier.
God känsla för det skrivna språket och god stilistisk förmåga.
Erfarenhet av arbete med webbpublicering.
God kännedom om Adobesviten.
Personliga egenskaper för att lyckas i rollen
Kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med kunder och medarbetare.
Självgående och initiativrik.
Anställningsform:
Tjänsten är på deltid 50 %. Tjänsten är en visstidsanställning för perioden 7 januari tom 13 juni 2025.
Vi tillämpar löpande rekrytering så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan och CV.