OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Verksamheten bildades 2020, genom sammanslagningen av Swedol och TOOLS och 2021 tog koncernen namnet Alligo.
Vårt erbjudande till dig
Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Vi är en trygg arbetsgivare där du blir en del av en snabbväxande och framgångsrik organisation. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och förmånliga personalpriser i våra butiker. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.
Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare.
Du utgår från vårt kontor i Tyresö och har möjlighet att arbeta remote några dagar i veckan och du rapporterar till kommunikationschef.
Rollen
Kommunikationsavdelningen består idag av två personer. Vi arbetar koncernövergripande med att stötta verksamheten när det gäller i huvudsak intern kommunikation. Det övergripande målet för Alligos internkommunikation är att tillgodose varje medarbetares behov av snabb, korrekt och relevant information om vår verksamhet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att tillsammans med enheter och enhetschefer identifiera verksamhetens olika kommunikationsbehov och bistå i arbetet med att planera och genomföra dem. Du arbetar självständigt och nära verksamheten och deltar som kommunikationsexpert i koncernövergripande projekt.
Du kommer skriva mycket men även arbeta med tex film och bild. I tjänsten ingår att stötta våra säljorganisationer i Sverige, Norge och Finland och därför behöver du kunna göra dig förstådd på engelska alternativt finska. Det förekommer en del resor i tjänsten.
I rollen ingår att:
Stödja chefer i strategiska och operativa kommunikationsfrågor och säkerställa att det sker i linje med Alligos värdegrund
Ansvara för att utveckla, driva och själv genomföra interna kommunikationsaktiviteter utifrån Alligos affärsmål och strategi
Planera, producera och publicera innehåll på intranätet, i Linkedin och på hemsidan
Stötta chefer och medarbetare i kommunikationen i olika projekt och initiativ
Vara stöd till Alligos koncernledning i kommunikationsfrågor
Bistå med utbildning i kommunikationsstrukturer och verktyg
Stödja organisationen vid större förändringar eller projekt
Bidra till att öka medarbetarnas kännedom om andra delar av Alligo
Om dig
Vi tror att du har minst fem års erfarenhet från en liknande roll inom kommunikation som bidragit till att skapa engagemang för affärsmål. Du har lätt för att röra dig mellan detaljnivå och ett övergripande perspektiv. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en skicklig kommunikatör som driver projekt kreativt och självständigt. Du är noggrann och initiativtagande och har en förmåga att organisera, planera och säkerställa leverans.
För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som är flexibel, snabbfotad och engagerad. Det händer ofta många saker snabbt inom Alligo och som kommunikatör gäller det att ha örat mot marken och att våga bjuda in sig själv till bolagets olika verksamheter.
Du är snabb i tanken och har lätt att formulera dig i tal och skrift. Du skriver obehindrat på svenska och engelska. Du är en van kommunikatör och projektledare som vågar ta för dig i en grupp. Du har en bred kunskap om hela paletten av verktyg och kanaler för kommunikation och är van vid att anpassa budskap efter målgrupp.
Vi söker dig som har:
Minst fem års arbetslivserfarenhet inom strategisk och operativ kommunikation
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Erfarenhet av att bygga upp, strukturera och arbeta med intranät
Erfarenhet av att arbeta med digitala publiceringsverktyg
Erfarenhet från att stötta och coacha chefer i kommunikationsfrågor
Relevant utbildning inom kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Om Alligo
Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Verksamheten bildades 2020, genom sammanslagningen av Swedol och TOOLS och tog 2021 namnet Alligo och är idag börsnoterade på Nasdaq Stockholmsbörsen.
Sammantaget omsatte Alligo 8,5 miljarder kronor 2021 och har drygt 2300 anställda över hela Norden. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri- och byggsektorn samt offentlig verksamhet. Vår mission är ”Vi får företag att fungera”.
Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/ Wise Professionals. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Obs! Rekryteringsprocessen kommer vara pausad under v.52 och upptas igen v.2.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på johanna.nyqwist@wise.se eller Elin Skarin på elin.skarin@kimm.se
Varmt välkommen med din ansökan!