OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?
Vi söker en kommunikatör till kommunikationsavdelningen
Vi söker en engagerad och idérik kommunikatör för större och mindre kommunikationsprojekt.
Du kommer att tillhöra enheten Kundkommunikation där du kommer att leda och/eller delta i kommunikationsprojekt där både kollegor från kommunikationsavdelningen och andra delar av Arbetsförmedlingen ingår. Enheten kundkommunikation arbetar med kommunikationen till arbetssökande och arbetsgivare samt leverantörer av upphandlade arbetsmarknadstjänster. Vi ingår tillsammans med 3 andra enheter i kommunikationsavdelningen med sammanlagt 75 medarbetare. Enheten består av tre sektioner, cirka 35 medarbetare placerade i Stockholm. Nu söker vi en kommunikatör för visstidsanställning till sektionen arbetssökande.
Arbetsuppgifter
Du kommer att projektleda, upphandla, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser. Du kommer även att operativt producera innehåll för alla kanaler. I rollen ingår att ge råd i kommunikationsfrågor till chefer och andra nyckelpersoner.
Kvalifikationer
- Fullgjord högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildningar på eftergymnasial nivå inom kommunikation
- Aktuell och mångårig erfarenhet av projektledning inom kundkommunikation: ta fram kommunikationsplaner och budskapsplattformar och att arbeta med en bred mix av främst digitala kanaler
- Aktuell erfarenhet av att arbeta med kommunikation i nära samarbete med interna och externa samarbetspartners
- Aktuell erfarenhet som skribent
Vi ser gärna att du även har följande erfarenheter
- Aktuell erfarenhet av dialog med kunder och medborgare i en politisk styrd organisation
- Aktuell erfarenhet av kommunikationsrådgivning/-utbildning till chefer
- Aktuell erfarenhet av att arbeta i uppdrag där flera myndigheter och organisationer är involverade
- Aktuell erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadstjänster
Personliga egenskaper
Dina personliga kvaliteter och din målmedvetenhet är avgörande för uppdragets framgång. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du driven, kreativ, hjälpsam och prestigelös med känsla för både detaljer och helhet. Du är bra på att se sammanhang och kan växla mellan operativt och strategiskt arbete. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och kommer gärna med nya idéer. Du är konsultativ och relationsinriktad.
Utöver kvalifikationerna för tjänsten har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid från och med 1 mars 2023 till och med 1 januari 2024. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är på huvudkontoret i Solna.
I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-15. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg betyg som styrker att du uppfyller kraven. När du ansöker kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen
Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.