Kommunikatör till avdelningen Företagsutveckling – tidsbegränsad 

Kommunikatör till avdelningen Företagsutveckling – tidsbegränsad 

Arbetsbeskrivning

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.


ARBETSUPPGIFTER
Vi på Företagsutveckling arbetar utifrån vår mission Vi förverkligar företagares visioner för hållbart företagande!

Företagsutvecklings uppdrag är att uppmuntra och stödja att fler nya företag startar, överlever och växer. Vi arbetar också med att stimulera till ökat företagande i utsatta områden i Göteborg genom rådgivning och kompetenshöjande aktiviteter. Det sker vid våra Business Centers i Angered och på Vårväderstorget. Vi arbetar också med rådgivning till företag som hamnat i ekonomiska svårigheter. Vi har även i samverkan med andra aktörer inom nyföretagarområdet etablerat en mötesplats i Gamlestaden Yesbox - Home of Entrepreneurs.

Yesbox är ett samverkansprojekt mellan 14 aktörer som samordnas av BRG. Det är en gränsöverskridande mötesplats för entreprenörer, innovatörer och nyföretagare för att på sätt stimulera och uppmuntra entreprenörskap i en kreativ miljö så att nya idéer förverkligas. Här samlas blivande företagare och små och stora företag för att utveckla framtidens näringsliv.

Vill DU bli vår nya kommunikatör och vara med och lyfta Yesbox till nästa nivå? Du kommer också ansvara för kommunikationen i våra Business Centers.
I rollen kommer du ha delansvar för kommunikationen inom området Företagsutveckling. Du kommer att arbeta i nära samarbete med avdelningens kommunikationsansvarige samt företagets centrala kommunikationsavdelning.

Tjänstens huvudsakliga placering kommer att vara på Yesbox i Gamlestaden.

Exempel på arbetsuppgifter:
Operativt kommunikationsarbete, t ex webbpublicering och uppdatering i sociala medier, produktion av olika publikationer och material, skriva och distribuera nyhetsbrev och inbjudningar

Skapa relevant content för distribution till olika målgrupper
Analys och uppföljning digitala kanaler
Driva målgruppsinriktade kampanjer
Drivande eller delaktig i utveckling av olika typer av kommunikationsmaterial enligt kommunikationsstrategi och konceptbriefing med reklambyrå
Uppdatering och utveckling av webbsidor
Bildhantering för webb och tryck

KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och marknadsföring gärna med digitalt fokus 

Kunskap om hur olika medier fungerar i den totala mediemixen
Förståelse för marknads- och kommunikationsprocesser
Vana att arbeta med analys och uppföljning i t.ex. Google Analytics
Vana av text- och bildproduktion
Office-paketet och Adobe CS-paket
Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg och CRM-system. Vi använder i dagsläget Drupal och BizWizard men även Nodeark för digitala skärmar

Färdigheter och personliga egenskaper:
Öppen och intresserad av att lära nytt
Intresserad av näringslivsutveckling och företagande kopplat till hållbarhet
Driven med hög initiativkraft och som gärna delar med dig av egna kunskaper samt tar tillvara på omgivningens kompetens och erfarenhet
Bra på nätverkande och samarbete
Flexibel, hög grad av variation i arbetsuppgifterna

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024