OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en skicklig kommunikatör med goda kunskaper i CMS-verktyget Wordpress och ett intresse för Hälso- och sjukvård? Vill du arbeta i en branschorganisation med fokus på medlemsföretagens utveckling och samhällsfrågor? Vi söker en kommunikatör till vår kund i centrala Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag, två dagar i veckan, med start i januari 2021 och pågår inledningsvis i fyra månader med möjlighet till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vår kund är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden branschorganisation. Din roll som kommunikatör innebär främst ansvar för och uppdateringar av hemsidan med relevant innehåll, sköta de dagliga uppdateringarna samt utforma layout och programmera landningssidor. Hemsidan är viktig för medlemsföretagen vid informationsinhämtning och på den ska det alltid finnas relevant information som är rätt utformad såväl till funktion som layoutmässigt.
Ditt uppdrag innebär också att vara en kontaktperson för medlemsföretagen i allt vad de behöver från hjälp med inloggning på hemsidan till information och material till kampanjer. Branschorganisationens mål är att kommunicera effektivt i syfte att bygga förtroende, kunskap och relationer.
Andra arbetsuppgifter som ingår är att;
- Agera kravställare och beställare gentemot tryckerier och andra externa leverantörer exempelvis webbyrån
- Producera mindre texter till tryckt material såsom broschyrer, inbjudningar, annonser och annat printmaterial
- Korrekturläsa dokument
- Kampanjutskick till medlemsföretag
- Ta fram besöksstatistik gällande webb och andra sociala medier
Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom media och kommunikation alternativt införskaffat motsvarande kunskaper på annat sätt och som tidigare arbetat i en liknande roll. Du arbetar obehindrat i CMS-verktyget Wordpress och du har goda kunskaper i Indesign samt Photoshop där du tidigare arbetat med bildhantering och design. Du har även erfarenhet av att arbeta i Apsis, Illustrator och Google Analytics.
För att lyckas i rollen är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Som person är du kommunikativ, initiativrik, prestigelös och flexibel. Ditt arbetssätt präglas av ordning och reda och du har stark känsla av lojalitet till ditt uppdrag. Du är bra på att interagera med olika människor och trivs att arbeta mot tydliga deadlines. Det är meriterande om du har erfarenhet av medlemskommunikation.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson