KOMMUNIKATÖR TILL CARY GROUP

Arbetsbeskrivning

Om Uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals hos Cary Group. Uppdraget är på heltid med start i början av mars, eller enligt överenskommelse. Uppdraget kommer att pågå i 6 månader med mål om tillsvidareanställning hos Cary Group. Arbetet sker på kontoret i Hammarby sjöstad minst tre dagar i veckan, med möjlighet till två dagar på distans. I vissa fall kan rollen innebära arbete på kvällar samt att resor i tjänsten förekommer.

Om rollen

Som Kommunikatör på Cary Group kommer du att fördela din tid mellan HR, Kommunikation och Marknad. Du har ett stort intresse för kommunikation och projektledning och vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss. Vi letar efter dig som trivs bra i en snabb och utvecklande miljö och förstår vikten av att vara flexibel för att kunna driva projekt framåt. Rollen innefattar varierande arbetsuppgifter och förutsätter ett strukturerat arbetssätt. 

Du arbetar tätt tillsammans med Director HR, Director Communication, Group Head of Marketing och HR-teamet. Du rapporterar till Director HR.

En huvudsaklig arbetsuppgift i rollen är att vidareutveckla bolagets intranät där du kommer att agera superuser och driva förbättringsarbete samt ansvara för inlägg och uppdateringar.

Du är även ansvarig till att projektleda Cary Groups medarbetarundersökning. Det innebär att du bland annat kommer att koordinera och bygga upp undersökningen, skapa resultatrapporter och agera som stöd till alla HR avdelningar i de olika länderna.



Ytterligare arbetsuppgifter

Stöd vid internkommunikation, presentationer, interna event och sammankomster
Stödja organisationen med olika utskick (tex pressutskick)
Göra enklare uppdateringar på carygroup.com
Kontakt med externa byråer kopplat till marknadsföring, hemsida och översättningar
Kontakt med interna nyckelpersoner kopplat till pressutskick och information till medarbetare
Koordinera olika event/fotograferingar kopplat till kommunikation och marknadsföring
Driva projekt mot länder inom marketing (ex lojalitet mot kund)
 Delta i arbetet med utbildning och kompetensutveckling
Delta i interna projekt kopplat till exempelvis on-boarding och den interna kulturen
Göra uppdateringar i koncernens sociala medier


Om dig

Vi söker dig som är självgående och handlingskraftig. Med en stor nyfikenhet och naturlig drivkraft är du inte rädd att ta för dig och agera självständigt i ditt arbete. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och ha många kontaktytor. Det är därför även viktigt att du har lätt för att samarbeta, är strukturerad samt att du har erfarenhet av att arbeta i projekt med deadlines. Som person är du social, lyhörd och prestigelös, samt trivs bra i en familjär kultur där det är snabba förändringar, utvecklingsmöjligheter och högt i tak. 

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av:

Du är en van skribent som kan utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
2 års relevant arbetslivserfarenhet inom projektledning, kommunikation eller liknande
Har en god känsla för det grafiska och en digital förståelse. Du känner dig bekväm i att lära dig nya verktyg
Kunskap inom Officepaketet


Meriterande:

Erfarenhet av att arbeta med intranät
Har arbetat med Indesign, Photoshop samt enklare filmredigering
Erfarenhet av Wordpress


Om Cary Group

Cary Group är specialister på hållbara lösningar för reparation och byte av fordonsglas, med ett kompletterande erbjudande för reparation av bilskador. Våra tjänster förlänger fordonens livslängd och bibehåller deras säkerhetsfunktioner. Vår resa började 1947 med Ryds Bilglas i Sverige och idag erbjuder vi våra tjänster i stora delar av Europa genom flera välkända och framgångsrika varumärken. Genom god tillgänglighet, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper vi våra kunder att göra enkla och hållbara val. Vi kallar det Smarter solutions for sustainable car care. Vill du veta mer om oss? Läs mer här.

Hälsning från teamet på Cary Group

Vi på Cary Group ser fram emot att välkomna dig till oss! Alla bolag som ingår i vår koncern kommer från liknande entreprenöriella miljöer, vilket präglar vår kultur och bidrar till en ”familjekänsla”. Det är en del av oss som vi är måna att bevara, när vi växer och blir större. Vi baserar vår kultur på fem värderingar som guidar oss i vårt dagliga arbete; Simplify, Empower, Smarter, Caring och Together. I den här rollen kommer du att jobba tätt med en liten grupp kollegor, men också vara en central del i många olika processer inom koncernen, vilket innebär många kontaktytor. Var beredd på att komma till ett bolag med mycket på gång, där ingen dag är den andra lik och där vi har kul och lär oss tillsammans!

Ansökan

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV och personligt brev eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta kandidatansvarig Sofie Garpered på sg@kimm.se eller ansvarig konsultchef Sandra Sculac på ss@kimm.se

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Välkommen med din ansökan!

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024