OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hoist Group är en helhetsleverantör till hotell, sjukvårdssektorn och offentlig verksamhet. Med mer än 20 års beprövad erfarenhet inom hotellbranschen är Hoist Group marknadsledande inom innovativa höghastighetslösningar för internet, konferensservice, TV-lösningar, boknings- och back office-system. Hoist Group har sitt huvudkontor i Sverige och har totalt 17 kontor runt om i EMEA-regionen. Hoist Group omsätter cirka 140 MEUR och sysselsätter cirka 600 personer. Läs mer om företaget på www.hoistgroup.com
Marknadsteamet på Hoist Group söker nu ytterligare en kommunikatör, för ett tidsbegränsat uppdrag, som tillsammans med oss kan utveckla vår kommunikation!
Teamet består av följande positioner: marknadschef, copywriter/kommunikatör, designteam och webteam. Teamet arbetar på både koncern- och Sverigenivå och samarbetar med marknadskoordinatorer runt om i världen.
Rollen
Som kommunikatör blir dina främsta uppgifter att skriva kampanjer, annonser, broschyrer, pressmeddelanden, artiklar och nyheter men utifrån din erfarenhet och kompetens formar vi din roll. Du kommer att jobba med både extern- och internkommunikation med både koncernövergripande och svensk kommunikation vilket gör att engelska i tal och skrift är en avgörande merit. Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta med content marketing och sociala medier. I tjänsten ingår att kommunicera via olika kanaler och vårt e-postverktyg är en viktig del i ditt arbete.
Du erbjuds ett omväxlande arbete i en trivsam miljö. Du kommer arbeta stort som smått och ansvarar för delar eller hela processer beroende på uppdragets karaktär. Du kommer stötta och arbeta tätt tillsammans med vår kommunikatör.
Vi söker dig som har:
• minst 3-års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter,
• kvalificerad utbildning inom kommunikation,
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Din personlighet
För att lyckas i rollen tror vi att du är en smidig, prestigelös och lösningsorienterad lagspelare. Du är proaktiv, nyfiken och har en egen drivkraft och vilja att komma framåt. Du är självgående i ditt arbete och är van vid att planera, organisera och följa upp ditt eget arbete.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder ett dynamiskt och spännande jobb i ett internationellt företag som befinner sig i tillväxt. Vi erbjuder en arbetsplats där engagemang och innovation är ledord och där vi samarbetar med varandra mellan avdelningar och över landsgränser för att fortsätta driva vår utveckling framåt. Vi främjar intern rörlighet och har flera bra exempel på anställda som arbetat inom företaget länge och utvecklats under vår expansiva resa. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet!
Vi har kollektivavtal, erbjuder kontorsmassage/naprapati samt friskvårdsbidrag och förmåner via förmånsportalen Benify.
Start: Feb 2017
Omfattning: Heltid februari till september 2017
Lön/villkor: Visstidsanställning. Lön enligt överenskommelse.
Placering: Solna
Kontaktpersoner: Åsa Järnesund, HR-ansvarig och Ann-Sophie Modigh, Marknadschef, 08-555 685 00.