OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren kommunikatör med god kunskap kring digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad? Har du tidigare arbetat med layout och grafisk design? Och är du väl bekant med Adobe Creative cloud, Photoshop och InDesign? I så fall kan du vara precis den vi letar efter! Vi kan erbjuda ett längre uppdrag på en spännande myndighet som verkar för ett bättre Europa! Läs vidare för att ta reda på mer...
Om tjänsten
Perido söker efter en skicklig Kommunikatör för ett längre konsultuppdrag ute hos vår kund, en statlig myndighet som verkar för Europas invånare genom att arbeta bakom kulisserna för ett tryggare liv med mindre fattigdom och fler arbetstillfällen. Den här tjänsten är placerad på kontoret centralt i vackra Gävle.
Dina arbetsuppgifter
Myndighetens fyra kommunikatörer jobbar bland annat med produktion och granskning av texter, grafisk formgivning samt publicering av innehåll på sociala medier, intranät och webben. Nu ska teamet kompletteras med en webbredaktör – och det är här du kommer in. Utöver ovanstående uppgifter kommer du att leda arbetet med att utveckla webbinnehåll och struktur både internt och externt. Du tillgänglighetsanpassar dokument och innehåll till/för webben samt strukturerar komplex information och omvandlar den till relevanta budskap och informationsrikt innehåll på webben för målgruppen. I arbetet ingår också att skriva och publicera nyheter för sociala medier och nyhetsbrev.
Dina egenskaper
Med tanke på att du kommer hantera kommunikationsuppgifter från lågt till högt så hoppas vi på att finna dig som snabbt kan sätta dig in i nya sammanhang och skapa en helhet av enskilda bitar. För att lyckas med det tror vi att du behöver ha några års erfarenhet av varierat kommunikationsarbete och bland annat ha arbetat med layout och grafisk design, samt vara bekväm i såväl Adobe Creative cloud, Photoshop och InDesign, som WordPress och sociala medier. Förutom att du är van vid att vara självgående i ditt arbete och aktivt driva frågor, så är du även en erfaren projektledare som är serviceinriktad, pedagogisk och har väl utvecklad samarbetsförmåga. Vidare kan vi se att du är en strukturerad person med en god samordnande förmåga och att du trivs med att ha flera kontaktytor. Att leda arbetet med att utveckla webbinnehåll och struktur – både internt och externt – är något du känner dig bekväm med. Avslutningsvis ser vi att du behöver ha kunskap gällande GDPR.
Låter det här intressant? I så fall bör du inte tveka, passa på att skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer hålls löpande.
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning, exempelvis inom media och kommunikation, eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt;
Gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Erfarenhet av att självständigt driva utveckling och tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll/kod och struktur utifrån WCAG.
God kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (ex. InDesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (ex. Episerver, Sitevision m.fl.)
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Förmåga att kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Plus i kanten:
Arbetslivserfarenhet av liknande roll inom kommunikation på myndighet
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 12 månader. Chans till förlängning en månad i taget, upp till 12 månader. Tillträde vecka 18, alternativt vecka 19, 2022.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33085 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk perido.se/for-jobbsokande/ och perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.