Kommunikatör till Företagsutveckling – vikariat

Kommunikatör till Företagsutveckling – vikariat

Arbetsbeskrivning

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.


ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Företagsutvecklings uppdrag är att uppmuntra och stödja att fler hållbara nya företag startar, att fler överlever och fler växer. Vi skall erbjuda rådgivning och verktyg för företag som vill växa och utvecklas men även mot individer som har en idé och vill starta ett företag.

Företagsutvecklings uppdrag är att uppmuntra och stödja att fler nya företag startar, överlever och växer. Vi arbetar med olika program, nätverk och workshops för att stödja företag i dess utveckling. Vi arbetar också med att stimulera till ökat företagande i olika områden i Göteborg genom rådgivning och kompetenshöjande aktiviteter. Det sker vid våra Business Centers i Gamlestaden och i Angered. Vi har även i samverkan med andra aktörer inom nyföretagarområdet etablerat mötesplatsen YESBOX som vi även driver.

I rollen som kommunikatör kommer du ha ett delat ansvar för avdelningens kommunikation. Du arbetar i nära samarbete med kommunikationsansvarig på avdelningen Företagsutveckling samt med vår centrala kommunikationsavdelning på BRG och i team medövriga medarbetare på avdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter
- Skapa content/webbtexter samt uppdatering av sociala medier
- Produktion av kommunikationsmaterial, artiklar, pressmeddelande etc
- Uppdatering och utveckling av webbsidor (Drupal)
- Skriva nyhetsbrev och producera regelbundna event-inbjudningar (E-marketeer)
- Skapa och driva målgruppsinriktade kampanjer i digitala kanaler
- Teknisk support för onlineevent och studioinspelningar
- Bildhantering för webb och tryck
-Analys och uppföljning digitala kanaler, event samt andra kommunikationsinsatser
- Drivande eller delaktig i utveckling av olika typer av kommunikationsmaterial enligt kommunikationsstrategi och konceptbriefing med reklambyrå vid behov

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet - Krav

Utbildning
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och marknadsföring med digitalt fokus eller motsvarande

Erfarenhet/kompetens
Minst 3 års erfarenhet av att arbete strategiskt, taktiskt och operativt med kommunikation som verktyg i förändringsarbete och hur marknadsföring och kommunikation bidrar till att nå verksamhetens mål
God skribent med dokumenterad erfarenhet av att skriva både på svenska och engelska, främst i digitala kanaler
God kunskap och förståelse för digitalt kundbeteende
Kunskap om hur olika medier fungerar i den totala mediemixen
Kunskap inom olika verktyg, exempelvis Photoshop, InDesign, E-marketeer, CRM, analysverktyg, webbpubliceringsverktyg, Adobe CS och Office-paketet

Färdigheter och personliga egenskaper
Du är snabb, kreativ, flexibel, målfokuserad och självgående då det är hög grad av variation i arbetsuppgifterna
Du har ett tekniskt intresse och en vilja att lära nytt

Uppdraget ställer krav på helhetssyn och att du har kunskap om målinriktat marknads- och kommunikationsarbete gärna kopplat till hållbart entreprenörskap. Du är bra på att skapa och etablera förtroendefulla relationer genom nätverk och samverkan. Alla medarbetare på BRG förväntas vara lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat.





ÖVRIGT
Omfattning
Tjänsten är ett vikariat på 100% anställning från 2023-01-15 till och med 2023-08-31.
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2022-12-27, vi intervjuar löpande.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024