OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna varierar stort och innefattar allt från att skriva och publicera texter i våra digitala och tryckta kanaler till att driva och koordinera olika event. Du kommer att vara delaktig i att utveckla medlemsaktiviteter och event samt genomföra och utvärdera dem i syfte att säkerställa att de når önskad effekt. Du arbetar självständigt och strukturerat i ditt arbete, men i tät samverkan med kommunikationsansvarig.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skriva informationstexter, nyhetsartiklar och reportage
Stötta teamet i olika kommunikationsinsatser
Uppdatera våra digitala plattformar och system
Planera och genomföra medlemsevent och fortsätta utveckla och stärka relationen till våra medlemsföretag
Omvärldsbevaka kring exempelvis trender, forskning och innovation samt kring nya lagar och regelverk som berör medlemsföretagen
Så här tror vi att du är som person:
För att trivas i rollen och hos oss på Glasbranschföreningen är det viktigt att du är social, nyfiken, strukturerad och att du gillar att samarbeta med både kollegor och medlemmar. Vi letar efter dig som är en skicklig kommunikatör och projektledare och som har en god förmåga att formulera budskap och som skapar engagerat innehåll och evenemang av hög kvalitet. Du är lösningsorienterad, resultatinriktad och bra på nätverka och att prioritera när flera saker händer samtidigt. Dessutom är du ambitiös och noggrann och intresserad av att utforska nya digitala lösningar. För att trivas hos oss tror vi att du har ett samhällsengagemang och det är meriterande om du sedan tidigare har viss erfarenhet av organisationsverksamhet.
Vi tror att du har:
Något eller några års erfarenhet från liknande kommunikations- och/eller projektledande roll
God förmåga att skapa målgruppsanpassad kommunikation som ger effekt
Erfarenhet av att koordinera kommunikation och projektleda möten/event
Erfarenhet av publicering i digitala kanaler
Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
Mer om oss
Glas är ett fantastiskt material! Genom teknisk utveckling och innovation är glas idag ett självbärande material, som man i princip kan göra vad som helst och hur som helst med. Moderna glaslösningar öppnar upp för frihet och ljus. De ger oss skydd, komfort och närhet till omgivningen – och kanske viktigast av allt – de ger oss tillgång till dagsljuset som har en central roll för hälsa och välbefinnande.
Glasbranschföreningen är en bransch- och arbetsgivarorganisation som samlar cirka 600 glasmästerier, glas- och metallentreprenörer, bilglasmästerier och konstinramningsföretag. Våra medlemmar finns i alla storlekar och verkar över hela landet. Vi samverkar också med branschens leverantörer, som exempelvis producenter av glas och profilsystem, som har ett associerat medlemskap hos oss.
Vår främsta uppgift är att förse medlemsföretagen med de rätta kunskaperna och redskapen för att vara konkurrenskraftiga och kunna bedriva en så bra verksamhet som möjligt. Här lägger vi stor vikt vid att verka för en hållbar och attraktiv glasbransch med sund konkurrens och schyssta villkor för såväl företagare som medarbetare. En central uppgift är också att ge förutsättningar för en bred samverkan mellan branschens olika aktörer.
Att Glasbranschföreningen är en arbetsgivarorganisation innebär bland annat att vi förhandlar och sluter kollektivavtal med de fackliga organisationerna om till exempel löner, allmänna anställningsvillkor och avtalsförsäkringar. Glasbranschföreningen är en medlemsorganisation i Svenskt Näringsliv.
Vårt kansli finns placerat i Gamla stan i Stockholm. Här driver kanslipersonal, i samverkan med olika arbetsgrupper där medlemsföretagen finns representerade, en mängd olika projekt och utbildningar i syfte att utveckla branschen. Verksamheten finansieras av serviceavgifter från medlemmarna samt av intäkter från kommersiell verksamhet.
Intresserad av att vara med och skapa en ljusare framtid?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på jn@kimm.se
Välkommen med din ansökan!