OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen arbetar du med att stötta förvaltningens verksamheter i deras uppdrag att ge stöd och service för de vi är till för.
Kommunikationsenheten arbetar nu med att bygga upp och utveckla den nystartade förvaltningens interna och externa kommunikation. Du kommer därför både arbeta långsiktigt med att skapa nya strukturer för kommunikationsarbetet men också med att ge stöd här och nu. I uppdraget ingår bland annat att:
- ge stöd till chefer och andra funktioner i kommunikationsfrågor,
- utarbeta, implementera och följa upp kommunikationsplaner,
- publicera nyheter i interna och externa kanaler,
- delta i kriskommunikationsarbetet när kriser uppstår,
- bidra till att bygga upp och utveckla förvaltningens interna och externa kommunikationsarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Har du även erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation så är det meriterande.
För att passa i rollen är du en kommunikativ person som tar initiativ och ansvar för arbetet oavsett om du arbetar själv eller i team. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser till helheten.
Som kommunikatör har du mycket goda kunskaper i svenska och har förmågan att göra komplicerade frågor lätta att förstå. Du kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
Du har erfarenhet av kommunikationsplanering och arbetar målgruppsanpassat. Du har även erfarenhet av andra arbetsuppgifter som förekommer på en kommunikationsenhet som webbpublicering, språkstöd, och enklare filmproduktion.
På förvaltningens kommunikationsenhet kommer du arbeta tillsammans med sju kommunikatörer och kommunikationschef.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi erbjuder dig
• Introduktion när du är ny på jobbet
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Via vår förmånsportal väljer du själv vilka förmåner du önskar ta del av när det gäller friskvård, cykelbidrag och andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.