Kommunikatör till Göteborgs Stad

Kommunikatör till Göteborgs Stad

Arbetsbeskrivning

Har du arbetslivserfarenhet inom kommunikation och marknadsföring? Är du serviceinriktad och trivs i en dynamisk roll? Då har vi tjänsten för dig!

Just nu söker vi en Kommunikatör till Göteborgs Stads Parkering, ett företag som ägs av Göteborgs Stad. De är stadens experter på parkeringslösningar med målet att skapa en hållbar, tillgänglig och attraktiv stad.

Göteborgs Stads Parkering förvaltar parkeringsplatser, bygger och äger parkeringshus samt bedriver och samordnar parkering för att främja ett hållbart resande. Detta sker under varumärket Parkering Göteborg. Deras fokus ligger på att erbjuda smarta, trygga, säkra och bekväma lösningar för både privat- och företagskunder. Med sin expertis bidrar de till utvecklingen av Göteborg. Varje dag möter de ett mycket stort antal kunder, i olika sammanhang. Göteborgs Stads Parkering har 18 miljoner besöksparkeringar per år och cirka 12 000 personer har någon form av avtal med dem.

Göteborgs Stads Parkering har ett stort och ständigt behov av kommunikation med kunder, men också med andra aktörer. Även internkommunikation är högt prioriterat då Göteborgs Stad ska vara en kommunikativ organisation. För tillfället befinner de sig på en förändringsresa med uppstart av nya arbetssätt kopplade till Microsoft 365 och ett kommande nytt intranät, vilket ställer stora krav på förändringskommunikation parallellt med textproduktion och uppbyggnad av nya interna kanaler och arbetssätt.

I rollen som Kommunikatör arbetar du operativt med att skriva korta och långa texter, sköta marknadsföringskampanjer och du ansvarar även för sociala medier. Fokus i ditt arbete är att ge kunderna den information de behöver, men också att stötta upp i de stora förändringsprojekt som just nu genomförs internt. Vi ser att du självklart är duktig på att sätta dig in i uppkomna behov, och kan avgöra hur kommunikation bäst kan stötta med rätt val av budskap, tidpunkt och kanal.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter kommer bestå av att:

• Stötta kundtjänst i direktdialog med kunderna
• Ansvara för att samla in, paketera och skicka ut direktutskick på ett effektivt sätt i för detta avsett system
• Hantera administrativa arbetsuppgifter som att sortera, rensa och flytta dokument som ett led i deras resa mot nya digitala arbetssätt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Göteborgs Stads Parkering. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Uppdraget planerar att starta 2024-10-01 och pågå t.o.m. 2025-03-31.

Din profil
Vi söker dig som har:

• Utbildning inom relevant område; kommunikation, marknadsföring eller likvärdigt
• Minst två års yrkeserfarenhet inom liknande område som exempelvis kommunikatör, marknadsförare, webbredaktör, content manager eller liknande.
• Mycket god svenska i tal och skrift

Meriterande är om du är van användare av Microsoft 365:s olika verktyg och/eller varit med i uppstart kring nytt intranät på tidigare arbetsplats.

Vi letar efter en positiv och serviceinriktad person, som gillar att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter och hanterar snabba puckar, utan att för den skull släppa fokus på god kommunikation. Det är också viktigt att du är en generalist då du kommer arbeta i ett litet team som behöver kunna hjälpa varandra. För att lyckas i rollen ser vi också att du är utåtriktad, flexibel och självgående samt strukturerad och kvalitetsmedveten. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och letar efter en snabb och hjälpsam kollega.

Passar ovan på dig? Sök redan idag, urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2024
  • Ansök senast: 6 september 2024

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024