OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren kommunikatör som lockas av att sköta den interna och externa kommunikationen på en samhällsfrämjande myndighet? I Karlstad ligger en viktig myndighet som väntar på dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu efter en kommunikatör till vår kund, en statlig myndighet med placering i Karlstad, som behöver hjälp med att komplettera befintlig arbetsgrupp av kommunikatörer under tillfällig arbetstopp. Vår kund är en effektiv och rättssäker myndighet som arbetar med helhetssyn och hållbarhet.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att arbeta med både internt och externt kommunikationsarbete på en operativ nivå. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat planering, utförande och utvärdering av kommunikationsinsatser samt ge rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor. Vidare kommer du att arbeta med:
marknadsundersökningar och omvärldsanalyser.
att utforma informationsmaterial.
myndighetens varumärke.
uppdatering av information på hemsida och intranät.
digitala kanaler och sociala medier.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbete och som är van att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. För att trivas i rollen tänker vi oss att du är en social och kommunikativ person som är en hejare på struktur och ordning. Du har en förmåga att se vad som behöver göras och sedan se till att det blir gjort. Flexibilitet, driv och en positiv inställning präglar ditt arbetssätt. Du kan med en erfaren hand utforma informationsmaterial och arbeta med diverse digitala kanaler och sociala medier.
Har vi just beskrivit dig? Om du tycker att uppdraget låter som ditt nästa steg i arbetslivet så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning, exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad.
Goda kunskaper i MS Office.
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.).
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Plus i kanten:
Tidigare arbetslivserfarenhet som kommunikatör på myndighet.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader. Tillträde preliminärt 2020-07-27.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31792 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.