Kommunikatör till informationsenheten

Arbetsbeskrivning

Kommunikatör till informationsenheten med placering i Stockholm


Arbetsuppgifter: Som kommunikatör på Pensionsmyndigheten kommer du att skriva texter till såväl vår webbplats som andra kommunikationskanaler. Du kommer också att producera kommunikationsplaner och informationsmaterial av olika slag. Andra arbetsuppgifter inom ditt kompetensområde kan förekomma. Du rapporterar till Cathrine Carlberg som är chef för enheten.

Kvalifikationer: Du ska vara en erfaren kommunikatör med akademisk utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller närliggande områden alternativt visa att du har mottsvarande kunskapsnivå. Du ska ha vana av att ta fram och följa upp kommunikationsplaner, samt att skriva för både webb och trycksaker. Du har mycket god stilistisk förmåga och kan Indesign och gärna även Flash. Därutöver ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i och driva projekt/arbetsgrupp, gärna i samarbete med reklam- eller produktionsbyrå.

För att vara aktuell för en tjänst som kommunikatör ska du vara lyhörd, flexibel och ha förmågan att väcka förtroende. Du har lätt både för att arbeta självständigt och i grupp med deltagare från olika verksamhetsområden. Du är vidare en person som kombinerar kreativitet och struktur. Det är viktigt att du har driv och engagemang samt en förmåga att leverera i tid.

Din ansökan vill vi ha senast den 19 februari. Ange diarienummer PSL 2010-24 i din ansökan.
För mer information om tjänsten kontakta Enhetschef Cathrine Carlberg.
Din ansökan vill vi ha via vår hemsida/om myndigheten/Lediga jobb.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pensionsmyndigheten
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 28 januari 2010
  • Ansök senast: 19 februari 2010

Liknande jobb


24 mars 2010

Kommunikatör med inriktning IT

21 april 2010

Kommunikatör

12 februari 2010

Kommunikatör

28 september 2010