OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
ARBETSUPPGIFTER
Kommunikationsfunktionen ansvarar för förvaltningens strategiska och löpande kommunikation, både internt och externt. Detta innefattar att planera och målgruppsanpassa samt att se till att kommunikationsperspektivet är integrerat i verksamhetsprocesserna.
Vi är två kommunikatörer, en utbildnings- och eventkoordinator samt en kommunikationschef. Då vår ena kommunikatör är tjänstledig söker vi nu en vikarierande kommunikatör till och med augusti 2021.
Ditt uppdrag är att arbeta operativt med ord, form och bild via våra olika kanaler. Du deltar aktivt i förvaltningens kommunikationsarbete med webbplatser och nyhetsbrev för att på bästa sätt nå ut till beställare, leverantörer och andra intressenter. Du kommer även att arbeta med kommunikation vid lansering av nya avtal, kommunicera förändringar i processer eller regelverk eller nyheter inom hållbarhetsområdet.
Arbetet sker i nära samarbete med kollegor på kommunikationsfunktionen och andra avdelningar på förvaltningen. Rollen innebär också att kunna ge kvalificerat stöd till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du gillar att arbeta operativt och anpassar ditt stöd efter behov. Du har i dessa distanstider förmåga att skapa relation och förståelse såväl i det fysiska som i det digitala rummet. Som person bidrar du med ett härligt driv och är med och skapar ett positivt arbetsklimat i arbetsgruppen. Du är produktiv och har lätt att lära dig nya saker och system. Du har en helhetssyn på kommunikation och har en förmåga att gå från idé till färdig leverans.
• Du är en duktig skribent och har förmågan att förenkla och anpassa texter.
• Du är en van webbredaktör.
• Du är van att arbeta i Adobe CC, framförallt med Photoshop och Indesign.
• Du är van att arbeta och samarbeta digitalt, gärna i Microsoft Teams
• Har du erfarenhet av att ha jobbat med film är det en bonus
Vi tror att du har en högskoleutbildning eller liknande inom medie- och kommunikation. Du har några års erfarenhet av liknande roller och är van att arbeta självständigt. Kunskap och intresse för inköp- och upphandlingsfrågor är meriterande.
ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.