OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
ARBETSUPPGIFTER
Har du intresse för att göra det komplexa mer lättillgängligt? Vill du vara med och utveckla inköpsarbetet i Göteborgs Stad? Har du erfarenhet av kommunikation i offentlig verksamhet? Då är detta tjänsten för dig!
Två personer arbetar inom kommunikationsfunktionen varav de ena som kommunikationsansvarig. Då vår kommunikatör går vidare till en annan tjänst så behöver vi nu förstärka med en kommunikatör.
Ditt uppdrag är att arbeta med ord, form och bild via våra olika kanaler. Du deltar aktivt i förvaltningens kommunikationsarbete med webbplatser och nyhetsbrev för att på bästa sätt nå ut till beställare, leverantörer och andra intressenter.
Rollen innebär också att kunna ge stöd till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Du kommer även att arbeta med kommunikation vid exempelvis lansering av nya avtal, kommunikation kring förändringar i processer eller regelverk.
Under året kommer ett förändringsarbete av förvaltningens kommunikationsarbete att påbörjas. Du kommer att ha en betydande roll i detta arbete tillsammans med kommunikationsansvarig. Detta gör du genom att motivera, skapa engagemang, utmana samt ta initiativ till förändring och förbättring.
Kommunikationsfunktionen ingår i avdelningen Verksamhetsstöd där även ekonomi, HR, arkiv och förvaltningsservice ingår.
KVALIFIKATIONER
För denna roll krävs det att du har minst tre års erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna i offentlig sektor. Du är driven, van att ta egna initiativ och är självgående. Du har en eftergymnasial utbildning inom media och kommunikation.
Vi tror att du är en person som är kreativ och som har lätt för att anpassa ditt stöd efter behov. Du gillar att samverka med andra och har en god förmåga att själv identifiera behov och möjligheter att utveckla kommunikationen. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning.
Du är även trygg i de mer operativa delarna som skribent och webbredaktör och har förmågan att förenkla och anpassa texter. Du är van att arbeta i Adobe CC, framförallt med Photoshop och Indesign. Du arbetar digitalt med lätthet och strävar efter att lära nytt och utvecklas.
Låter detta som en tjänst för dig? Sök redan idag! Intervjuer sker löpande och vi arbetar för en snabb tillsättning.
ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrigt
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.