Arbetsbeskrivning
Brinner du för att driva effektiv kommunikation och stötta ledare i att hantera förändring? Vår kund är ett internationellt bolag där du får en central roll i att stötta i olika kommunikationsinsatser. Ansök redan idag, och starta i januari!
OM TJÄNSTEN
I den här rollen kommer du att arbeta i en dynamisk, internationell miljö och stötta i ett kommunikationsprojekt. Du kommer att samarbeta nära med kommunikationsteamet samt HR och dedikerade projektteam i och utanför Sverige. Ditt fokus kommer att ligga på att leverera tydlig och effektiv projekt- och förändringskommunikation, samtidigt som du hanterar viktiga administrativa och koordinerande uppgifter för kommunikationsfunktionen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ge dedikerat kommunikationsstöd för nyckelprojekt, inklusive planering, tidslinjer, material, genomförande och uppföljning.
* Samarbeta med nyckelintressenter för att säkerställa samordning mellan internationella team och bygga förtroende.
* Planera och genomföra administrativt arbete och koordinering.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom kommunikation eller ett närliggande område.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i tjänsten.
- Har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom intern skriftlig kommunikation, gärna även inom change management. Du har en passion för storytelling.
- Har förståelse för kommunikationsstrategier i komplexa, internationella miljöer.
- Har goda kunskaper inom projektledning, tidsplanering och samordning med intressenter.
- Har mycket goda kunskaper i Microsoft Office (PowerPoint, Word, Excel).
Du är proaktiv, strukturerad och har hög integritet. Du trivs i snabbrörliga, internationella miljöer och är skicklig på att balansera flera uppgifter och prioriteringar samtidigt. Du har en naturlig förmåga att bygga relationer och skapa förtroende genom effektiv kommunikation, och du tycker om att vara den som andra vänder sig till för samordning och stöd.
Övrigt
Placering: Norra centrala stockholm. Arbetet sker till stor del på plats på företagets kontor.
Start: Slutet av januari/början av februari.
Omfattning: 6 månader, heltid.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231