OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en spännande organisation som gör skillnad i samhället? I den här rollen erbjuds du en unik utmaning inom Kommunikation med stor möjlighet att utveckla och påverka ditt arbete. Sök redan idag då vi går igenom ansökningar löpande!
OM TJÄNSTEN
Jobbsprånget är en så kallad social entreprenör vars syfte är att få ut utrikes födda akademiker till svenska arbetsgivare. Verksamheten är störst i Sverige inom området och växer snabbt, och består idag av 12 medarbetare. I rollen som Kommunikatör kommer du att tillhöra ett engagerat team där du kommer jobba nära Jobbsprångets VD samt en Digital Manager. Miljön präglas av en start up-känsla, en positiv stämning med högt i tak och ett stort samhällsengagemang.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Jobbsprånget. Uppdraget är på 100% med start i mitten av augusti och sträcker sig 6 månader framåt med chans till fortsättning.
Övrig information
- Omfattning: 100%, kontorstider. Kan även finnas möjlighet att arbeta 80%.
- Placering: Stockholm City, Vasagatan 28. Möjlighet till remotearbete ett par dagar/vecka.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* I denna roll kommer du att arbeta med säljstödande kommunikation gentemot arbetsgivare. Du kommer arbeta nära sälj och genom olika aktiviteter attrahera och skapa leads. Det kan till exempel vara events, kampanjer, databassökningar, samt merförsäljning på medverkande kunder te x genom nyhetsbrev. Vidare kommer du att:
* Skapa kommunikation i syfte att stärka Jobbsprångets varumärke.
* Skapa riktade kampanjer utifrån säljsystem för att bidra till merförsäljning.
* Skapa digital kommunikation och nyhetsbrev.
* Bygga upp ett Community för arbetsgivare.
VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par års erfarenhet av att jobba som kommunikatör, samt erfarenhet inom sociala medier.
- Har erfarenhet av att jobba med kommunikation utifrån uppsatta mål.
- Är en skicklig skribent och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt, eftersom båda språken används i tjänsten.
- Du hanterar gärna verktyg som Google Analytics, Google tag manager, Google search console.
Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet från en liknande roll på ett start-up företag.
- Erfarenhet av B2B-kommunikation/säljstödande kommunikation.
Som person är du självgående, orädd och driven. Du tar egna initiativ och ser ständigt möjligheten till förbättring och utveckling. Vidare söker vi dig som tycker om att generera affärer och att vara kreativ. Du trivs med att vara den som själv driver hela kommunikationsarbetet, gillar att jobba mot tydliga mål, samt att bygga upp ett arbete som inte funnits tidigare.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231