Kommunikatör till Kammarkollegiet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet.

Är du kommunikatör och vill vara med i skapandet för att nå ut med kommunikation om Kammarkollegiets verksamheter? Då har vi tjänsten för dig! Hos den här myndigheten i Stockholm får du möjlighet att utveckla dig själv och din kompetens genom att jobba i prestigelösa och hållbara team med stort eget ansvar. Hoppas du vill höra mer!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga Kommunikatörer. 

Nu är det Kammarkollegiet som är i behov av förstärkning. Myndigheten har en viktig roll i svensk statsförvaltning då de har över 35 uppdrag från riksdag och regering och fungerar som statens kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå. Myndigheten företräder även, och utgör kanslifunktion till Allmänna arvsfonden. Som kommunikatör på Kammarkollegiet arbetar du tillsammans med tio engagerade kollegor på kommunikationsavdelningen som tillsammans stöttar myndighetens nio avdelningar.

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kommunikatör är att i nära samarbete med verksamheten på bästa sätt planera och genomföra kommunikationen till myndighetens olika målgrupper. I det arbetet krävs att du är kreativ i ditt tänk och att du lägger upp genomförbara planer som du operativt driver igenom. I rollen ingår en variation av arbetsuppgifter, bland annat att:

Skapa innehåll för digitala kanaler och producera nyhetsbrev.
Produktion av årsredovisning och rapporter i InDesign.
Arbete med employer branding.


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig samt minst tre års aktuell erfarenhet av varierat kommunikationsarbete på en större kommunikationsavdelning.
Van skribent med erfarenhet av att arbeta med CMS (myndigheten arbetar i Sitevision) och Adobes programvaror.
Erfarenhet av att arbeta med att producera nyhetsbrev (myndigheten arbetar i Apsis).


Rollen som kommunikatör innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda. 

Meriterande krav för tjänsten

Arbete i statlig myndighet eller i annan politiskt styrd organisation.
Arbete med employer branding.
Arbete med internkommunikation.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt till och med 2022-12-31, med chans till förlängning. Placering är på Kammarkollegiets kontor på Slottsbacken 6 i centrala Stockholm. Det finns möjlighet till distansarbete på cirka 50 procent.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-08-12. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 13 augusti 2022

Liknande jobb


23 december 2024

19 december 2024

Medarbetare till myndighetsstaben

Medarbetare till myndighetsstaben

18 december 2024