Kommunikatör till Kammarkollegiet Karlstad

Kommunikatör till Kammarkollegiet Karlstad

Arbetsbeskrivning

Nu har vi ett långt uppdrag, där vi söker en kommunikatör till vår kund i Karlstad!
Om uppdraget
Vi söker en Kommunikatör för ett uppdrag hos Kammarkollegiet där du kommer bli en del av utveckling och kommunikation och arbeta mot avdelningen den Offentliga omställningsorganisationen. Kammarkollegiet har fått ett regeringsuppdrag som kräver såväl strategisk som operativt stöd gällande kommunikationsområdet. Uppdraget innebär också samverkan med externa aktörer i regeringsuppdraget. Tjänsten som kommunikatör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå till och med april 2026. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 49% enligt överenskommelse. Observera att resor förekommer i uppdraget.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Kommunikatör arbetar du bland annat med internt och externt kommunikationsarbete på såväl strategisk som på operativ nivå. Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser. Det kan också bli aktuellt att även stödja andra projekt. I och med att regeringsuppdraget är nytt kommer den initiala kommunikationsplaneringen ligga till grund för uppdraget. Utöver detta kommer du att:
Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
Marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
Utforma informationsmaterial
Rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
Varumärkesarbete
Uppdatera information på extern och intern webbplats
Arbete med digitala kanaler och sociala medier

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minsttre (3) årsarbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildningsamt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samtwebbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande
Erfarenhet av att organisera samverkan/samarbete med närliggande organisationer i ett regeringsuppdrag eller liknande.



Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 oktober 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna.Perjons@Bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2024
  • Ansök senast: 11 oktober 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


26 september 2024

Employer branding specialist

Employer branding specialist

7 oktober 2024

7 oktober 2024

7 oktober 2024