OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren kommunikatör på jakt efter nya möjligheter och vill vara med på resan att kommunicera en helt ny verksamhet hos vår attraktiva kund i Karlstad? Då kan det vara dig vi söker!
Som kommunikatör hos vårt kund får du arbeta tillsammans med ett prestigelöst och hållbart team och få stort ansvar. Tillsammans med teamet stöttar du myndighetens åtta avdelningar, och får arbeta med omställningsfrågor.
Uppdraget är på heltid och tänkt att starta 22/8 och pågår i 6 månader – med möjlighet till förlängning.
Ansvarsområden
Arbetet innebär att du leder och håller samman avdelningens strategiska och operativa informationsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att, i nära samarbete med övriga i den offentliga omställningsorganisation, på bästa sätt kommunicera verksamhetens prioriterade målgrupper; arbetstagare utan kollektivavtal, omställningsorganisationer och andra intressenter av det nya offentliga omställningsstödet såväl externt som internt. I det arbetet krävs att du är kreativ och strategisk i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom.
I rollen ingår bl.a. dessa arbetsuppgifter:
vara med och ta fram innehåll till en helt ny webbplats som ska lanseras senast 1/10-2022
delta i arbetet med att ta fram en övergripande kommunikationsstrategi och budskap
mm.
skapa innehåll för digitala kanaler, sociala medier och producera nyhetsbrev
förstå, förklara och förenkla komplexa texter för att passa olika målgrupper
ge råd och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du vara
en duktig skribent och ha erfarenhet av att arbeta med CMS (vi arbetar i Sitevision) och Adobes programvaror.
Du behöver ha kunskap om tillgänglighet och hur man skriver tillgängligt i digitala kanaler.
Du behöver också ha god kunskap i professionellt arbete med sociala medier (främst Facebook, LinkedIn och Instagram)
Meriterande är erfarenhet av:
arbete i eller med omställning/arbetsmarknad
ansvar för digitala kanaler i en organisation
erfarenhet av arbete i offentlig sektor.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som kommunikatör innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda.
Erfarenhet
Vi söker dig som har en högskoleutbildning i medie-& kommunikationsvetenskap eller
annan utbildning.
Ansökan
2022-06-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Pernilla Jansson, konsultchef.
pernilla.jansson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044