OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en driven kommunikatör till HR-avdelningens Kompetensenhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning, och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda likväl som myndighetens bibliotek och kunskapstjänst.
Din placering kommer att vara på enhetens kansli som är under uppbyggnad. Gruppens uppdrag är bland annat att säkerställa ett strategiskt och administrativt stöd till enheten.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör vid Kompetensenheten är du ett kommunikationsstöd till enhetens ledning och andra nyckelfunktioner. Du arbetar med framförallt med samordning och genomförande av olika kommunikationsinsatser.
Dina arbetsuppgifter består främst i att:
- Vara operativt kommunikationsstöd till enhetens ledning.
- Svara för planering och genomförande av enhetschefens månadsbrev till medarbetarna.
- Förvalta enhetens kommunikationsplan och tillsammans med förändringsledare och andra medarbetare genomföra inplanerade interna kommunikationsinsatser i olika kommunikationskanaler.
- Bistå i övrig internkommunikation kring utbildningsverksamhet, grundutbildning och omställningsarbete.
- Vara länk till kommunikationsavdelningen är det gäller nationell kommunikation och externa kommunikations- eller mediefrågor.
Utöver dessa områden förväntas du ta aktiv del i och bidra till att enhetens internkommunikation utvecklas. Särskilt kan nämnas att bistå i utvecklingen av en kommunikativ organisation. Du kommer att arbeta nära förändringsledare och i samverkan med bland annat enhetschefens ledningsstöd och administratörer.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
- Relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av internt och externt kommunikationsarbete.
- Flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete som arbetsgivaren bedömer relevant.
- God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du även har:
- Några års erfarenhet av intern kommunikation inom en större organisation eller statlig myndighet.
- Erfarenhet av digitala publiceringsverktyg, företrädesvis episerver.
- Erfarenhet från en samordnande roll.
- Erfarenhet av att ha deltagit eller drivit förändrings- och utvecklingsarbete.
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan hantera flera parallella engagemang och intressenter. Du besitter god förmåga att kunna växla mellan planerat och mer händelsestyrt arbete samt vara van vid att ta egna initiativ. Arbetsuppgifterna kräver vidare att du är relationsskapande och har lätt att samarbeta med andra, både inom och utom kompetensenheten. Vi värdesätter din vilja och motivation till att driva arbetet framåt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Eventuella arbetsprov kan förekomma som en del av rekryteringsprocessen.
ÖVRIGT
Arbetsort: Solna
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28 augusti 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via polisens rekryteringsstöd Visma recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75