Kommunikatör till kund inom försäkringsbranschen

Kommunikatör till kund inom försäkringsbranschen

Arbetsbeskrivning

Som kommunikatör hos kunden inom försäkringsbranschen kommer du arbeta med projektkommunikation. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för att upprätthålla projektets kommunikationsstrategi och genomföra kommunikationen, hantera dagliga projektrelaterande uppgifter samt arbeta nära projektresurser för att stötta dem i deras dagliga arbete.
I rollen ingår även:
- Se till att varje team har de verktyg som behövs för att möta projektets leveranser
- Skapa projektscheman
- Ansvara för projektets gemensamma lagringsytor för dokumentation
- Skapa sammanfattande rapporter för besluts- och förankringsgrupperingar
- Bidra till att bygga ett starkt team genom att utveckla relationer mellan varje team och gruppmedlem och illustrera hur enskilda gruppmedlemmar påverkar framgången för hela projektet

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som ovan, har du erfarenhet från bank- finans- eller försäkringsbranschen är detta meriterande. Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Du behöver även ha grundläggande förståelse för projektarbete samt van att arbeta med Office, Teams (God IT vana)
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting, din placering kommer att vara som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, visstid 6 månader med möjlighet till förlängning, start omgående.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024