OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Nu söker vi för kunds räkning en kommunikatör till ett riktigt roligt konsultuppdrag om ca 1 år med start 1 juli. Uppdragets omfattning är på 100% och du kommer att vara anställd hos oss på Jurek men arbeta ute hos kund!
Rollbeskrivning
I rollen som kommunikatör kommer du att vara en del av ett team inom kommunikationsavdelningen. Som kommunikatör får du möjlighet att delta i spännande kommunikationsrelaterade uppgifter där du har mycket kontakt med andra teammedlemmar, kollegor i Göteborg, i regioner och på olika marknader samt externa som leverantörer och journalister. Du kommer att samarbeta med viktiga intressenter för att framgångsrikt planera evenemang och besök ute hos kunden.
I den här rollen kommer du att planera och genomföra större och mindre evenemang, både tillsammans med kollegor och med eget ansvar, som att hantera kalenderinbjudningar, lokaler och logistik etc. Du kommer att stödja teamet med administrativa uppgifter som att rapportera resultat från händelser eller annan kommunikation initiativ, inklusive kontakter med leverantörer vid behov. Du kommer att vara ansvarig för inköpsorder och för att samordna budgetuppföljningen.
En del av rollen är att uppdatera de interna systemen relaterade till kommunikation, såsom mediasidor, kommunikationssajter, redaktionskalender, etc. Du kommer att stödja kanalhantering och stödja kommunikationsprojekt med praktisk aktivitet. Som kommunikationsansvarig skapar, designar och distribuerar du nyhetsbrev eller liknande samt skapar, spårar och sammanställer svar från interna undersökningar. Du kommer också att samordna innehållsstöd, både internt och externt.
Vem söker vi till denna roll?
Troligtvis har du erfarenhet från en liknande roll, men inte nödvändigtvis inom kommunikation. I andra roller har du förmodligen stött med administrativa uppgifter. Du känner väl till Excel och andra Microsoft-verktyg. Det är värdefullt om du har arbetat med budgetuppföljning.
Kompetens och erfarenhet är viktigt, men personlighet och potential är nyckeln i denna roll!
Du är noggrann och kan lättlärd och kommer snabbt in i de uppgifter som utförs på kommunikationsavdelningen. Du är en social person som är bra på att nätverka, både internt och externt. Eftersom många kollegor och andra intressenter kommer att vara engelsktalande är det viktigt att du behärskar engelska. Du behöver dock inte ha engelska som modersmål.
Du erbjuds
Ett riktigt kul och utvecklande konsultuppdrag som kommunikatör ute hos vår kund. Uppdraget sträcker sig ca 1 år framåt med start 1 juli. Här kommer du att få chansen att växa i din roll som kommunikatör på ett globalt företag inom fordonsindustrin!
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi tar ej emot ansökningar via mail utan ber er söka vi annons! Vid frågor går det fint att höra av sig till ansvarig konsultchef Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52