OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nästa steg i din karriär och för att få meriterande arbetslivserfarenhet som Kommunikatör hos en statlig myndighet? Nu söker vi dig som tidigare har arbetat på operativ nivå med kommunikativt arbete och som vill arbeta på en arbetsplats med utveckling i fokus! Välkommen in med dig ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi söker en Kommunikatör på heltid till Länsstyrelsen i Värmland. Tjänsten är ett konsultuppdrag på cirka 12 månader med start omgående. Tjänsten innefattar främst operativa arbetsuppgifter och mycket arbete med verktyget Adobe InDesign.
Länsstyrelsens främsta uppdrag är att vara med och påverka miljömässiga, ekonomiska och sociala aspekter i vårt samhälle. Målet är en ren livsmiljö, en stabil arbetsmarknad samt ett gott liv för invånarna.
Du erbjuds
* Ett arbete som ger dig meriterande arbetslivserfarenhet av myndighetsarbete.
* Ett arbete som bidrar till samhällsnytta.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Internt samt externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå.
* Arbete med digitala kanaler och sociala medier samt varumärkesarbete.
* Planering, genomförande och utvärdering av kommunikationsinsatser.
* Utforma informationsmaterial.
* Genomföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser.
* Rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom media, kommunikation och PR och har några års erfarenhet från liknande kommunikationsarbete.
* Har mycket goda kunskaper i Adobe InDesign.
* Har mycket goda färdigheter och erfarenhet av webbpublicering.
* Har erfarenhet av kommunikatörsarbete inom statlig myndighet.
* Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
* Har goda kunskaper i Svenska, både i tal och skift.
Det är meriterande
* Om du har erfarenhet av kriskommunikation samt filmproduktion.
Som person är du
* Självgående
* Flexibel
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: Omgående.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Karlstad.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Länsstyrelsens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231