OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker nu en duktig kommunikatör till Länsstyrelsen Jönköping.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter och kravprofil:
- Arbeta med uppdrag från alla Länsstyrelsens olika avdelningar, men särskilt fokus på enheten för social hållbarhet.
- Vara kommunikationsstöd från ax till limpa, med stort fokus på innehållsproduktion i olika kanaler.
- Ha relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Ha erfarenhet av att arbeta som kommunikatör, gärna i offentlig sektor, i minst 2 år.
- Ha fokus på kommunikation som ger effekt, sätter dig snabbt in i ett
ämne och hittar den kommunikativa vinkeln. Du kan planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Du är en skicklig skribent.
- Förutom ett stort samhällsintresse så ska kommunikatören också ha en hög digital kompetens samt vana av att arbeta med webb och sociala medier. Vi arbetar till exempel i Sharepoint, Sitevision, Wordpress och Adobeprogrammen.
- Som person ska du vara engagerad, serviceinriktad och en uppskattad samarbetspartner. Du ska även vara analytisk, håller vad hen lovar och får saker gjorda.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.