OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att ha arbetat på statlig myndighet i minst 6 mån samt flera års arbetslivserfarenhet som kommunikatör? Då kan vi på Randstad ha nästa uppdrag för dig! Har du dessutom erfarenhet av kommunikationsuppdrag kopplade till mänskliga rättigheter och/eller minoritetspolitiken så är det meriterande. Vi söker nu en självgående och initiativrik kommunikatör till ett utvecklande uppdrag på Länsstyrelsen där du kommer arbeta på avdelningen för hållbar tillväxt, på enheten för integration och nationella minoriteter. I rollen kommer du att vidareutveckla Länsstyrelsen och Sametingets arbete med kunskapshöjande och informations- och utbildningsinsatser. Arbetet omfattar framförallt extern kommunikation. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Omfattning: Uppdraget är på heltid, start 2 maj 2022 – 31 dec 2022. Uppdraget sker på plats i Länsstyrelsens lokaler på Regeringsgatan 66.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som kommunikatör hos Länsstyrelsen kommer du arbeta på avdelningen för hållbar tillväxt, på enheten för integration och nationella minoriteter. Länsstyrelsen Stockholm har nationella uppdrag kring den nationella minoritetspolitiken och regeringens strategi för romsk inkludering. Sametinget är både en statlig myndighet för samiska frågor och ett samiskt parlament med folkvalda ledamöter. I rollen kommer du att vidareutveckla Länsstyrelsen och Sametingets arbete med kunskapshöjande och informations- och utbildningsinsatser. Arbetet omfattar framförallt extern kommunikation.
Exempel på arbetsuppgifter som kommunikatör:
Ta fram en övergripande kommunikationsplan
Paketera befintligt informationsmaterial på ett pedagogiskt sätt utifrån olika målgrupper
Vidareutveckla informationen på minoritet.se
Kvalifikationer
Vi söker en självgående kommunikatör som gärna tar egna initiativ, samt ha en god samarbetsförmåga.
Vidare behöver du som kommunikatör uppnå följande krav:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Erfarenhet av att ha arbetat på statlig myndighet (minst 6 mån)
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal och skrift.
Meriterande för tjänsten:
Erfarenhet av arbete på statlig myndighet, utöver ska-krav
Erfarenhet av kommunikationsuppdrag kopplade till mänskliga rättigheter och/eller minoritetspolitiken
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Ansök senast 2022-03-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Emelie Cedergren, emelie.cedergren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044