OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad är det bästa för staden? För individen? För tryggheten, klimatet och ekonomin? Och hur ska miljöer utformas och fyllas för att bli levande, dynamiska och attraktiva mötesplatser där människor verkligen vill vara? Om tio år? Eller hundra? På Lundbergs Fastigheter utvecklar vi attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, jobba och berika sin lediga tid. Vi vill bidra till positiv förändring och inspireras av att hela tiden bli ännu lite bättre.
En av våra duktiga kommunikatörer ska vara föräldraledig - nu söker vi en kommunikatör till vår kommunikationsavdelning.
Om företaget
Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har vuxit till en av Sveriges stora privata fastighetsägare, med drygt 170 medarbetare. I dag finns vi i 10 städer och har tre affärsområden: bostad, kontor och handels- och mötesplatser. Lundbergs Fastigheter är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB. www.lundbergsfastigheter.se (http://www.lundbergs.se/)
Om tjänsten
Som kommunikatör hos oss kommer du få en nyckelroll i arbetet med att fortsätta utveckla Lundbergs Fastigheters redan starka varumärke. Vi står inför många spännande projekt och förändringar som kräver god och planerad kommunikation, såväl internt som externt. Du planerar, genomför och följer upp digitala kampanjer och du är en fena på att producera engagerande innehåll som stärker vårt varumärke. Du tar fram informations- och marknadsmaterial och planerar, genomför och följer upp aktiviteter utifrån fastställda marknads- och kommunikationsplaner. Du har ett nära samarbete med övriga teamet såväl som verksamheten i stort. Du agerar beställare mot byråer och andra samarbetspartners. Rollen innebär stort ansvar och du kommer ingå i, och även själv driva, olika kommunikationsprojekt. Tjänsten innebär många kontaktytor, både internt och externt. Du rapporterar till marknads- och kommunikationschef.
Tjänsten är ett vikariat om cirka 12 månader med tillträde så snart som möjligt. Placering är vid huvudkontoret i Norrköping.
Din profil
För att vara framgångsrik i rollen som kommunikatör tror vi att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har relevant utbildning för området, gärna högskoleutbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring eller motsvarande. Vi ser gärna att du har din spets inom digital kommunikation och tycker om att följa med i den snabba utvecklingen. Du är en skicklig skribent med god känsla för tonalitet och budskap. Du ska gärna ha erfarenhet av Wordpress och känna dig hemma i relevanta Adobe-program. Film/foto är ett plus men inget krav.
Vi tror att du beskrivs som en positiv, strukturerad, självgående och kommunikativ person som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har sinne för färg, form och detaljer. Leverans, kvalitet och deadlines är viktigt för dig, noggrannhet är en självklarhet. Du har mod att ifrågasätta, utmana och prova nya idéer, du vill utveckla och göra skillnad.
Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan via (http://www.sententiarekrytering.se/), gärna omgående men dock senast 30 maj 2021. Frågor besvaras av Eva Andersson, Rekryteringskonsult, Sententia Rekrytering, tfn 0706 -15 32 30.
Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer. Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserat av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.