OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad? Brinner du för kreativt skapande och har ett sinne för ordning och reda? Om du även har goda kunskaper i olika redigeringsverktyg så föreslår vi att du läser vidare, det kan vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker en Kommunikatör till vår kund, en svensk statlig förvaltningsmyndighet på miljöområdet för frågor om bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag och hav. Du kommer att bli involverad i ett projekt för ekosystembaserad havsförvaltning där en välplanerad kommunikation är en förutsättning för att bygga förtroende i de relationer som krävs för att nå uppsatt mål. Det finns ett stort externt intresse av projektet och hur det utvecklas, vilket skapar ett behov av strategiskt och operativt kommunikationsstöd. Kundens kontor är beläget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör på det här uppdraget kommer du bland annat ta fram underlag till en kommunikationsplan, stötta myndigheten och övriga involverade med att utforma en webbplats och stödja lokala kommunikatörer i de olika pilotområdena. Arbetet innebär perioder med korta deadlines och högt tempo. Uppdraget ska utföras med följande metoder:
Analysera, planera, genomföra aktiviteter, utvärdera och strukturera både information om och från kommunikatörer som arbetar i pilotområdena.
Arbeta med stöd, rådgivning och planering av alla typer av kommunikationsfrågor tillsammans med projektledare och intern projektgrupp och tillsammans med projektledare och kommunikatör i pilotområdena (delprojekten).
Upprätta, genomföra och följa upp kommunikationsplaner och operativa kommunikationsaktiviteter.
Agera stöd i uppbyggnad och underhåll av kommunikationskanaler, framförallt digitala, och i nära avstämning med myndigheten och övriga samverkansparter besvara ett antal frågor kring projektets webbplats.
Ta fram bildbank, rörlig bild och grafisk profil för projektet.
Tillgänglighetsanpassa informationsmaterial, så som text, bilder och film som tas fram inom projektet.
Ta fram underlag och skriva nyhetstexter, inbjudan till större möten och pressmeddelanden.
Planering och genomförande av evenemang och seminarier som organiseras inom projektet
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Kommunikatör ser vi att du har god kunskap av digital kommunikation och praktisk erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg. Vi hoppas att du har erfarenhet av att producera målgruppsanpassat innehåll för digitala kanaler, tidigare har arbetat med strategiskt kommunikationsstöd i komplexa uppdrag med många målgrupper och att du är trygg i din kompetens inom hela kommunikationsområdet. Du har lätt för att prioritera och snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är en person med framåtanda som alltid ser lösningar och utvecklingsområden. Din kreativitet kommer att komma väl till pass, liksom din förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete, även under perioder med högre tidspress.
Känner dig igen dig? Då kan det mycket väl vara dig vi söker, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt,
Gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis InDesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Erfarenhet av att arbeta med strategiskt kommunikationsstöd i komplexa uppdrag med många målgrupper.
Erfarenhet av att upprätta, driva och följa upp kommunikationsplanering i komplexa frågor.
God förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Vi hoppas även att du har:
Erfarenhet av att producera målgruppsanpassat innehåll för digitala kanaler som webbplatser och sociala medier
Goda kunskaper i webbpublicering och arbete med sociala medier
Goda kunskaper om förutsättningarna för att arbeta med digital publicering för en myndighet
Erfarenhet inom någon av myndighetens sakfrågor (vatten, hav, fiske)
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med möjlighet till förlängning på 2-6 månader. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32699 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.