OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en myndighet där du får arbeta med sociala medier och skapa innehåll? Då har vi uppdraget för dig!
Om uppdraget
Vi söker en kommunikatör för detta konsultuppdrag till en myndighet i Stockholm som ska starta snarast till och med året ut. Omfattningen är 100% med placering i kundens lokaler i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att kommunicera till kundens prioriterade målgrupper så som civilsamhället och allmänheten. I arbetet krävs att du är kreativ i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom. I uppdraget kan det bland annat ingå att:
- Skapa innehåll för webb och sociala medier
- Producera nyhetsbrev
- Stötta verksamheten i att planera och genomföra externa events med målgrupper från hela landet - såväl digitalt som IRL
- Mäta och följa upp kommunikation
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
- Minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av kommunikationsarbete på en central kommunikationsavdelning.
- Minst tre års erfarenhet av både operativ och strategisk planering inom kommunikation.
- Minst två års erfarenhet av professionellt arbete med sociala kanaler
- Minst två års arbete i statlig myndighet eller annan politiskt styrd verksamhet
- Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
- Erfarenhet av att arbeta med enkäter
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
För att passa i rollen krävs att du kan arbeta självständigt och i team. Du är även driven och ödmjuk, du omvärldsbevakar och har koll på hur kommunikatörsrollen utvecklas.
Meriterande
- Arbetat med kriskommunikation
- Arbetat i civilsamhället eller i organisation som arbetar med civilsamhället som målgrupp för kommunikation
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/2
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson