OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en Kommunikatör för ett uppdrag hos Kammarkollegiet där du kommer bli en del av Utveckling och kommunikation och arbeta mot avdelningen den Offentliga omställningsorganisationen.
Kammarkollegiet har fått ett regeringsuppdrag som kräver såväl strategisk som operativt stöd gällande kommunikationsområdet. Uppdraget innebär också samverkan med externa aktörer i regeringsuppdraget.
I din roll som Kommunikatör arbetar du bland annat med internt och externt kommunikationsarbete på såväl strategisk som på operativ nivå. Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser. Det kan också bli aktuellt att även stödja andra projekt. I och med att regeringsuppdraget är nytt kommer den initiala kommunikationsplaneringen ligga till grund för uppdraget.
Andra förekommande arbetsuppgifter:
-Marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
-Utforma informationsmaterial
-Rådgivning till kollegor i olika kommunikationsfrågor
-Varumärkesarbete
-Uppdatera information på extern och intern webbplats
-Arbete med digitala kanaler och sociala medier
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Kommunikatör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå till och med april 2026. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 49% enligt överenskommelse. Observera att resor förekommer i uppdraget.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
• Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
• God kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Erfarenhet av att arbeta med enkäter.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
-Erfarenhet av arbete med samverkan
Om dig:
Vi söker dig med relevant utbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunikation. Du har förmåga och erfarenhet av att jobba med sociala medier och varumärkesbyggnad. För att lyckas i framgångsrikt i rollen har du goda datakunskaper och erfarenhet från såväl webpubliceringsverktyg som från ett eller flera redigeringsverktyg.
Du är flexibel, strukturerat och håller deadlines. Att du är positiv och serviceinriktad ser vi som en självklarhet. Har du dessutom erfarenhet av arbete med samverkan, dvs erfarenhet av att organisera samverkan/samerbete med närliggande organisationer i regeringsuppdrag eller liknande så är det starkt meriterande.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-09-26
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via växel 010 – 173 73 00 alternativt anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147