Kommunikatör till myndighet i Stockholm

Kommunikatör till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Har du en kreativ ådra och vill vara med och jobba som kommunikatör? Det här är möjligheten för dig att ta nästa steg i karriären och jobba inom myndighet. Nu behövs en kommunikatör till myndighet i Stockholm i ungefär 9 månader framåt med chans till förlängning. Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande!

Myndighetens kommunikationsavdelning har behov av konsultstöd för att stötta huvudredaktören och redaktionen för intranätet, samt att vid behov kunna vikariera i rollen som huvudredaktör. Du kommer i rollen arbeta internt med kommunikationsarbete på operativ nivå med fokus på myndighetens intranät.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Bistå med att arbeta om struktur, serviceanpassa sidor och rensa innehåll på intranätet,
• Bistå i pågående moderniseringsarbete av intranätets plattform SiteVision,
• Ingå i arbetet med användartester av nya funktioner på intranätet,
• Bemanna, bevaka och hantera intranätets funktionsbrevlåda (funktionsbrevlådan är ett stöd för myndighetens ca 100 intranätsredaktörer),
• Ingå som operativt internkommunikationsstöd i arbetsgrupper för myndighetsövergripande verksamhetsfrågor, samt
• Ingå i arbetsgruppen för intern kommunikation, delta i dialog och bistå med rådgivning i kommunikationsfrågor.

I det redaktionella arbetet på intranät kommer du att:
• Löpande intervjua, skriva texter och publicera nyheter på intranätet,
• Stötta lokala redaktörer och textredigera artiklar, samt
• Bistå med att välja ut bilder och anpassa dem till olika kanaler.


Vem är du?
• Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
• Kunskap om digital kommunikation och sociala medier
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
• Webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Minst tre års arbetslivserfarenhet av att koordinera och utveckla innehåll på intranätet

Minst tre års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom intern kommunikation krävs för denna roll. Med operativt arbete inom intern kommunikation menas:
• redaktionellt arbete på webbplatser/intranät,
• att intervjua, skriva och publicera artiklar och nyhetstexter på webbplatser,
• tolka innehåll och skriva texter utifrån målgruppens behov.
• rådgivning och stöttning till kollegor i kommunikationsfrågor.




Övrig information: Uppdraget ska utföras vid myndighetens kontor i Stockholm. Visst distansarbete kan bli aktuellt men i huvudsak sker arbete på plats. Omfattningen är heltid men med möjlighet att jobba 75%-100%. Start omgående fram till 31 december 2022 med möjlighet till förlängning. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024